آموزش و سرمایه دو بال کار آفرینی هستند

آموزش و سرمایه دو بال کار آفرینی هستند

سپهر اقتصاد- مدیر آموزش بازرگانی قم با اشاره به نقش آموزش در رونق کسب و کار گفت: طی یکسال گذشته در قم ۱۵۷ دوره آموزشی برای فعالان صنعتی استان برگزارشده است.

حسن محمدی مبارز در جمع خبرنگاران افزود: در دوره های آموزشی برگزار شده ۲۱ هزار ۵۷۰ نفر ساعت آموزش در رشته و بخش‌های مختلف انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی آموزش و سرمایه را دو بال کار آفرینی دانست و افزود: از مجموع صنایع و خوشه های صنعتی فعال استان قم شامل  مبلمان، فرش، پوشاک، سوهان، کفش، انگشتر، سنگ، بازاریابی و فروش بازرگانی، تجارت بین الملل، منابع انسانی و مدیریت توسعه فردی،حقوقی و قراردادها، تامین اجتماعی، مالی و مالیاتی، تربیت مشاورین اچ اس آی، ایمنی فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی دانش بنیان با استعداد ۴هزار۴۰۰ نفر انجام شده است.

محمدی مبارز تصریح کرد: آموزش فعالان صنعت می تواند به موفقیت صنعت و توسعه همه جانبه منجر شود و ضمن هدایت سرمایه‌گذاری در فروش و بازاریابی نیز موثر واقع شود.

همچنین مسئول کلینیک کسب و کار قم گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۴ عارضه یابی سریع انجام شد و گزارشی از ۲۵ واحد صنعتی در ستاد تسهیلات قم برای رسیدگی بیشتر ارائه شد.

وی در ادامه افزود: جذب بیش از ۴۰ مشاور متخصص و توانمند در حوزه های مختلف و ارزیابی و گریدبندی مشاوران، افتتاح مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه قم، تدوین دستورالعمل ایجاد مراکز تسهیلگری کسب و کار به منظور ارائه به سازمان صنایع کوچک ایران از جمله اقداماتی است که کلینیک کسب کار قم برای ارتقای صنعت قم انجام داده است. 

قاضی بیان کرد: پیرو ابلاغیه سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران مبنی بر طرح ارتقا ظرفیت واحدهای با راندمان زیر ۵۰ درصد در راستای هدفمند نمودن یارانه های حمایتی صنایع کوچک، اطلاعات واحدهای مذکور از سامانه mis احصاء شد و کلینیک کسب و کار استان قم با ۴۷۳ واحد صنعتی تماس گرفته و ضمن به روزرسانی وضعیت و راندمان واحد، توضیحات پیرامون خدمات کلینیک مشاوره صنعتی ارائه شد و طرح ارتقاء ظرفیت واحدهای صنعتی برای ۴۰۰ واحد پاسخگو، تشریح شد و در ادامه از واحدهای صنعتی متقاضی شرکت در این طرح ثبت نام به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مشاوره ای  و رونق کسب و کارها ۶ دوره آموزش کارآفرینی ویژه متقاضیان شرکت شهرک های صنعتی برگزار شد.

قاضی با بیان اینکه  ارائه مشاوره تخصصی به بیش از ۱۲۰ متقاضی راه اندازی کسب و کارهای صنعتی از دیگر خدماتی بود که توسط کلینیک کسب و کار صورت گرفت.

وی در خصوص برنامه های عملیاتی کلینیک کسب و کار درسال گذشته، گفت: راه اندازی مجدد واحد صنعتی ۶۴ واحدهای غیر فعال، افزایش ظرفیت ۱۰۵ واحد صنعتی با راندمان زیر ۵۰ درصد، مشاوره راه اندازی ۱۰ واحد صنعتی، عارضه یابی سریع واحدهای صنعتی، ارائه طرح تیپ صنعتی جهت سرمایه گذاری و اخذ تسهیلات ۵ طرح، تشکیل جلسه شورای راهبردی جلسه ۴۴، مشاوره راه اندازی واحدهای صنعتی واحد صنعتی، ایجاد تیم توانمندساز و برگزاری چهار کلینیک سیار در شهرک های صنعتی و دو نواحی صنعتی از جمله کارهایی است که عملیاتی شد.

قاضی گفت: خدمات هدایت سرمایه گذاری از دیگر برنامه‌های کلینیک کسب و کار است که از نمونه‌های آن می‌توان به نساجی ثمین بافت بهرخ در شکوهیه و رویا کودک دلیجان در شهرک محمود آباد اشاره کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر