۱۵ شرکت دانش بنیان قمی برای دریافت زمین رایگان اقدام کرده اند

سپهر اقتصاد- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به طرح‌های تشویقی برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: از شروع این طرح از ماه گذشته تاکنون درمجموع ۱۵ شرکت دانش بنیان دارای مجوز از مبادی ذی صلاح، برای دریافت ۴۰۰ متر مربع زمین رایگان با کاربری صنعتی اقدام کرده اند که در اسرع وقت به درخواست آنان رسیدگی می شود.


محمود داودآبادی در حاشیه نشست تعاملی طرح بورسیه صنعتی مستعدان که با حضور سرپرست بنیاد نخبگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حمایت‌ از شرکت های دانش بنیان علاوه بر واگذاری رایگان زمین در زمینه‌های دیگری همچون مشارکت در احداث بنا، اجرای کامل طرح تا بهره برداری و بازاریابی، تسهیل در تامین مواد اولیه و فرصت سازی نیز انجام می‌شود.
وی در رابطه با حمایت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم از پذیرفته شدگان طرح بورسیه صنعتی و مهارت آموزی دانشجویان برتر که در طرح بورسیه صنعتی شرکت می کنند افزود: ظرفیت های اشتغال زایی خوبی برای دانشجویان برتر مستعد تحصیلی در واحد های اقتصادی کشور وجود دارد، که تلاش می شود آن را در اختیار اجتماعات نخبگانی قرار دهیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: یکی از کار ویژه های مهم تعریف شده در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، تربیت نیروی با استعداد و ماهر است که این کار ویژه را می توانیم از طریق طرح بورسیه صنعتی دنبال کنیم.
وی ادامه داد: البته در کنار استفاده از استعدادها و مهارت آموزی دانشجویان برتر که در طرح بورسیه صنعتی دیده شده است، باید به مقوله اشتیاق حضور در میدان عمل دانشجویان برتر و همچنین فرهنگ سازی حضور در میدان کار و تلاش جمعیت جوان و جویای کار نیز توجه کرد.
گفتنی است طرح‌های حمایتی و تشویقی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم از ۲۰ اردیبهشت ماه شروع شده است .
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید و درحال حاضر ۱۴۷ واحد تولیدی فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر