۲۶۳ فقره تسهیلات بانکی بافت فرسوده درقم پرداخت شد

سپهر اقتصاد-- رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی قم گفت: طبق برنامه ابلاغی دولت سیزدهم، در این استان پرداخت حدود ۱۰ هزار مورد تسهیلات ویژه بافت فرسوده سیاست‌گذاری که تاکنون ۲۶۳ فقره تسهیلات بانکی پرداخت شده‌است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، علی طاهری‌نیا اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرهاست که در این زمینه تسهیلاتی هم پیش‌بینی و تعریف شده‌است.

وی افزود: احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر، باتوجه‌به وجود زیرساخت‌های شهری و امکانات و کاربری‌های روبنایی در آن، موجب رونق بافت مرکزی شهر خواهد شد و از توسعه فیزیکی شهر و بی‌قواره شدن آن جلوگیری می‌کند.

طاهری‌نیا گفت: طی سالیان اخیر ساکنین هسته مرکزی شهر قم به دلیل فرسوده‌شدن بافت، اقدام به مهاجرت به سایر نقاط شهر و حتی نقاط پیرامونی شهر کرده‌اند که با احیای این بافت، بازگشت ساکنین تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌ها ارائه تسهیلات بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی است، ادامه داد: در بازه زمانی چهارساله دولت، ۹ هزار و ۸۶۴ فقره وام و تسهیلات بانکی برای واحدهای بافت فرسوده قم تعریف شده‌است که ساکنین می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شود و نسبت به نوسازی و بازسازی واحدهای خود اقدام کنند.

رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی قم بیان کرد: از ابتدای این دوره چهارساله، ۶۷۳ متقاضی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۳ فقره تسهیلات پرداخت شده‌ و فرایند تکمیل پرونده مابقی ثبت‌نام‌کنندگان در دست انجام است.

طاهری‌نیا با اشاره به اینکه مبلغ این تسهیلات، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به‌ازای هر واحد مسکونی است، توضیح داد: متقاضیان دریافت تسهیلات دربافت فرسوده باید ابتدا در سامانه saman.mrud.ir با عنوان تسهیلات یافت فرسوده بدون یارانه ثبت‌نام کنند. در مرحله بعد اطلاعات موردنیاز و خواسته شده سامانه را وارد نمایند.

وی گفت: بانک عامل پرداخت تسهیلات بافت فرسوده فقط بانک صادرات است و مبلغ وام درصورتی‌که پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۵ درصد و یا تا پایان سال به پایان کار برسد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود. در غیر این صورت مبلغ وام چهار میلیارد ریال طبق ضوابط و دستورالعمل بانک است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر