۲۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان قم فعال است

۲۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با ۹۱۲ عضو در شهرستان‌ها و مراکز استان فعال است.

سپهر اقتصاد - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: ۲۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با ۹۱۲ عضو در شهرستان‌ها و مراکز استان فعال است.

کاظم شکوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع، بیان داشت: ۹۱۲ عضو شامل ۵۰ زن سرپرست خانواده و ۸۷۲ نفر عضو عادی در صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی در سطح استان قم عضویت دارند که عمده فعالیت آن‌ها دامداری، قالی بافی، صنایع تبدیلی و فرآوری لبنیات است.
وی ادامه داد: این صندوق‌ها در مناطق حومه، سلفچگان، قنوات، قمرود، قاهان، جعفریه، کهک و دستجرد، پرداخت تسهیلات و خدمت رسانی به زنان روستایی استان را برعهده دارند؛ در همین رابطه به‌منظور توسعه کسب و کار فعالان این بخش از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مبلغ یک‌میلیارد و پانصد میلیون تومان به اعضای صندوق‌ها تسهیلات داده شده‌است.
وی توضیخ داد: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، تشکل‌هایی هستند که از سوی دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سطح روستاها ایجاد و با این امکان زمینه دسترسی به منابع مالی، استفاده آسان و سریع این قشر از تسهیلات کم بهره برای فعالیت‌های کشاورزی فراهم شده‌است.
شکوریان گفت: در این صندوق‌ها تسهیلات برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی با اولویت فعالیت‌های گروهی پرداخت و در اختیار زنان روستایی و عشایری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تسهیل و تسریع دسترسی زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ترویج فرهنگ پس انداز در بین این قشر و توسعه کسب و کارهای کوچک از جمله اهداف تشکیل این صندوق‌ها است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: گسترش مشاغل خانگی، افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی و افزایش سطح تعامل زنان روستایی، عشایری و گسترش سرمایه اجتماعی از دیگر اهداف تشکیل صندوق خرد زنان روستایی و عشایری است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۷۶ جلسه‌ی آموزشی برای اعضای صندوق‌های خرد زنان روستایی استان برگزار شده‌است، افزود: در همین رابطه آموزش‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف همچون پرورش طیور، پرورش قارچ خوراکی، گلخانه‌های کوچک مقیاس، بسته بندی و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی، پرورش گیاهان سالم، توسعه کسب و کار، پرورش زنبور عسل و مهارت های زندگی به شرکت‌کنندگان، ارائه شده‌است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر