۲۸ اثر هنری قم برای دریافت مُهر اصالت داوری می‌شوند

سپهر اقتصاد-معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: یک جلسه داوری درخصوص مُهر اصالت صنایع‌دستی، ۲۸ تا ۳۰ آبان‌ماه جاری در شاهرود برگزار می‌شود که ۲۸ اثر هنری از استان قم در این جلسه مورد داوری قرار می‌گیرند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مهدی نصر اصفهانی اظهار کرد: این آثار در رشته‌های صنایع‌دستی همچون چوب، فلز، چرم و مصنوعات چرمی، پارچه و منسوجات، انگشتر، زیورآلات و ... به نمایش گذاشته می‌شوند و مورد داوری قرار می‌گیرند. 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: این داوری هر ۲ سال یک بار برگزار و نشان مرغوبیت و اصالت کالا برای صاحبان این آثار صادر می‌شود که این امر دارای یک سری مزیت‌هایی است که این افراد از آن بهره‌مند می‌شوند.

او درباره مُهر اصالت گفت: مهر اصالت به کالاهایی مصداق پیدا می‌کند که آثار طبیعی، ۱۰۰ درصد کار دست، برگشت‌پذیر به طبیعت و دارای خلاقیت و نوآوری باشند و قیمت مقرون‌به‌صرفه داشته باشند؛ همچنین در بازار جهانی بتوانند رقابت کنند و اصالت ایرانی و بومی‌بودن منطقه را نیز داشته باشند.

نصر اصفهانی با اشاره به این که چنین آثاری را هنرمندان هر ۲ سال یک بار برای داوری عرضه می‌کنند، گفت: این داوری به صورت منطقه‌ای در پنج منطقه کشور (شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز) انجام می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: منطقه مرکزی در استان سمنان برگزار و شامل استان‌های قم، سمنان، مرکزی و تهران می‌شود. 

او افزود: در این جلسه داوری؛ مدیرکل توسعه ترویج وزارتخانه، کارشناسان ستادی و معاون صنایع‌دستی و کارشناس توسعه و ترویج اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های منطقه مرکز کشور حضور دارند.

او خاطرنشان کرد: آثار توسط کارشناسان در این جلسه مورد داوری و کارشناسی قرار می‌گیرند و در صورت داشتن شرایط لازم، نشان مُهر اصالت به آنان داده می‌شود.

نصر اصفهانی اظهار کرد: این آثار از حدود ۶ ماه پیش جمع‌آوری شده‌اند و چندین جلسه درباره آن‌ها در استان و یک جلسه در تهران برگزار شده است و این ۲۸ آثار است

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر