۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم فعال است

سپهر اقتصاد-معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم فعال است که سبب کاهش تصادفات و تخلفات می‌شود.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در راستای هوشمندسازی هرچه بهتر حوزه حمل‌ونقل شهر قم در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: هوشمند سازی حوزه حمل‌ونقل یکی از اهداف اصلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بود.

 به گفته وی، سعی ما این بود که سرعت حرکت در محورهای پرخطر که بعضاً حوادث ناگوار داشته را کنترل کنیم، که این کار انجام شده و در حال حاضر بلوار غدیر با ۵ سامانه، کاملاً هوشمند شده و در حال ثبت کنترل هوشمند سرعت است.  

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایمن‌سازی دیگر مسیرهای پرحادثه در شهر قم ادامه داد: این هوشمند سازی در بلوار شهید خداکرم نیز انجام شد و در سطح پردیسان نیز ۱۲ سامانه نصب‌شده و آماده خدمت‌رسانی است.

وی تأکید کرد: زمانی اهمیت این موضوع جلوه می‌کند که بدانیم قبل از سال ۱۴۰۲ در کل شهر قم ۷ سامانه داشتیم اما در حال حاضر ۲۱ سامانه به این افزوده‌شده که رشد قابل‌توجهی است و برای شهر قم یک رکورد مناسبی محسوب می‌شود.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به سایر بخش‌هایی که نیازمند هوشمندسازی است، گفت: در بحث هوشمندسازی به‌دنبال هوشمندسازی پارکینگ زائر بودیم، به این صورت که این مکان به‌طور کامل پلاک‌خوان باشد و در حال حاضر دستگاه‌های این کار نصب‌شده است.

به گفته وی، درواقع هر خودرویی که وارد پارکینگ شود پلاکش خوانده و بر مبنای پلاک از خودرو عکس گرفته می‌شود و حساب و کتاب مالی به افراد ارائه می‌شود، در نتیجه هریک از عزیزان شکایتی داشته باشد کاملاً با درج ساعت و زمان حضور در پارکینگ به آن رسیدگی می‌شود و مستند است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر