۳۹ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در قم انجام شد

سپهر اقتصاد-مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۹ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شده است.

سید علی موسوی مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

وی با بیان این‌که مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظایف بازرسان تامین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.

موسوی مدنی بیان کرد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.

وی تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق‌وحقوق بیمه‌شده‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه اشتباه ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر