۵۲۰ هکتار از اراضی بدون استفاده دانشگاهی قم آزادسازی شود

سپهر اقتصاد- مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بر اساس مصوبه سفر رییس جمهور به قم باید ۵۲۰ هکتار از اراضی دانشگاهی بدون استفاده این استان آزادسازی شود.


حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سطح استان قم حدود هفت مرکز علمی و دانشگاهی از سال‌های گذشته ۵۲۰ هکتار از اراضی که در آنها هیچ‌گونه ساخت‌وسازی نداشته‌اند را در اختیار دارند که طبق قانون باید این اراضی عودت داده شود.

وی اضافه کرد: از نظر راه و شهرسازی قم قرارداد تمامی این اراضی ۵۲۰ هکتاری که به طور عمده در شهرک پردیسان است فسخ شده و باید در اختیار دولت جهت اجرای طرح‌های مختلف عمرانی قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم تاکید کرد: این اراضی به تنهایی می توانند بخش مهمی از نیاز استان به ساخت مسکن در قالب طرح ملی نهضت مسکن را تامین نماید.

ساماندهی محله چهل اختران در دست اقدام

۵۲۰ هکتار از اراضی بدون استفاده دانشگاهی قم آزادسازی شود
 محله چهل اختران قم

زنجیرانی فراهانی در ادامه با اشاره به روند ساماندهی محله چهل اختران قم، بیان داشت: هم اکنون ساماندهی این محله در سه جبهه در حال انجام است که در برخی از مباحث موانعی وجود دارد که باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۵ که طرح ساماندهی محله چهل اختران قم کلید خورده، طرح سه مرتبه دچار تغییراتی شده که این موضوع در کندی عملیات عمرانی آن تاثیر گذاشته است.

زنجیرانی فراهانی گفت: هم اینک تملکات لازم جهت توسعه حسینیه چهل اختران تکمیل شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: شهرداری قم نیز اجرای ساخت پارکینگ را آغاز کرده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

زنجیرانی فراهانی گفت: طبق مصوبات بازآفرینی شهری استان قم، توسعه شبستان بقعه چهل اختران باید از طریق اعتبارات اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان انجام شود که روند اجرای آن نیز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: با عملیات اجرایی که هم اکنون در محله چهل اختران در حال انجام است انتظار می‌رود این طرح تا پایان سال به سرانجام مطلوبی رسیده و بخش مهمی از دغدغه‌های شهروندان برطرف شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر