۵۶ میلیون تردد در راه‌های قم ثبت شد

سپهر اقتصاد- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: تا پایان آبان‌ماه جاری ۵۶ میلیون تردد در راه‌های برون‌شهری این استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته‌است.

حمید سالاری روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تهران با ۳۰ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد و مرکزی با ۶ درصد بیشترین آمار سفر به استان قم را از ابتدای سال‌جاری از آن خود کرده‌اند.

وی همچنین گفت:‌ استان تهران با ۲۹ درصد، مرکزی با ۱۶ و اصفهان با هشت درصد نیز بیشترین مقاصد سفر مردم قم طی این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد از خودروهای ورودی به قم عبوری هستند، گفت: ماندگاری خودروهای ورودی بین یک تا سه روز در استان قم ۶ درصد است.

سالاری با اشاره به پایین‌بودن آمار ماندگاری مسافران ورودی درقم، یادآور شد: همچنین ماندگاری مسافران بین سه تا هفت روز و بیشتر نیز در استان قم سه درصد است.

وی همچنین با اشاره به نصب و راه‌اندازی تابلوی پیام متغیر در بزرگراه قم - تهران، تصریح کرد: به‌زودی تابلوی پیام متغیر برخط محور سلفچگان نیز باهدف اطلاع‌رسانی لغزندگی جاده، بارش باران، مه و مسدودی مسیر و غیره راه‌اندازی می‌شود.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اظهارداشت: هم اینک ۷۵ دوربین کنترل سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی قم، نصب و فعال است.

سالاری افزود: ۲۶ دوربین نظارتی نیز باهدف ثبت فیلم زنده از محورهای مواصلاتی استان قم نیز فعال است؛ تا پایان سال چهاردوربین نظارتی جدید نیز در راه‌های قم نصب می‌شود.

وی قم، گفت: ۲۰ دوربین کنترل سرعت قدیمی راه‌های استان قم نیز با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان نوسازی شده‌است.

وی همچنین بزرگراه امام علی (ع) را پرترددترین جاده برون‌شهری قم یاد کرد و افزود: روزانه ۱۰۰ هزار تردد از این محور انجام می‌گیرد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه این محور جزء ۵ محور پرتردد کشور است، اضافه کرد: از ابتدای امسال افزون بر ۲۵ میلیون تردد از این محور انجام‌گرفته‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر