۶۸۰ میلیارد ریال برای پرداخت بیماران خاص در قم پرداخت شد

سپهر اقتصاد- مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای سالجاری تا اواسط دیماه ۶۸۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های بیماران خاص دراین استان پرداخت شده‌است.


سید مهدی محصل در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا، با اشاره به اینکه ۵۶۸ پرونده مدارک و اسناد پزشکی مربوط به بیماران خاص این استان مورد بررسی قرار گرفته‌است،افزود: این رقم تا پایان سال به نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی گفت: سال گذشته نیز ۴۵۹ پروند مدارک و اسناد پزشکی بیماران خاص استان قم بررسی و یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به آنان پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری نیز اشاره کرد گفت:‌ تا پایان آذرماه سالجاری یک‌هزار و ۴۷۱ پرونده ناباروری بررسی و ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت درمان به زوج‌های ناباور پرداخت شده‌است.

محصل گفت:‌سال گذشته نیز با بررسی۲ هزار و ۵۹ پرونده ناباروری ۳۹ میلیارد ریال جهت درمان بیمه شدگان پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود، گفت:‌ بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم می‌توانند با مراجعه به مرکز ریحانه در بیمارستان نکویی، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و مرکز غیردولتی طهورا از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی با بیان این‌که افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

محصل در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش میزان پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان در مراکز طرف قرارداد مدیریت درمان تامین اجتماعی قم خبر داد و گفت:‌ این افزایش از پنج‌هزار و سه میلیارد ریال در سال در سال ۱۴۰۰ به بیش از هشت هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و تاپایان آذرماه سالجاری به بیش از ۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت:‌ افزایش میزان ارائه خدمات به بیماران سرپایی در درمان غیر مستقیم از حدود پنج میلیون و ۸۶۳ مراجعه در سال ۱۴۰۰ به بیش از هفت میلیون مراجعه در سال ۱۴۰۱ و بیماران بستری از ۶۴ هزار و ۵۲ مراجعه در سال ۱۴۰۰به ۶۴ هزار و ۱۸۰ مراجعه در سال ۱۴۰۱ رسید، همچنین از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه با توجه به اینکه هنوز بسیاری از مراکز طرف قرارداد اسناد و مدارک خود را ارائه نداده‌اند،‌ پنج‌میلیون و ۲۳۶ هزار اسناد سرپایی و ۳۷ هزار و ۵۷۲ پرونده بستری به مدیریت درمان تامین اجتماعی ارسال شده‌است.

محصل گفت:‌ با اجرای طرح حفاظت مالی بیمه شدگان بالای ۶۵سال (پرداخت ۱۰۰درصد هزینه بستری بیماران سالمند بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی) در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۱۲ پرونده و بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال جهت درمان این قشر پرداخت شده‌است.همچنین تا پایان آذرماه سالجاری ۲۷۷ پرونده و بیش از ۳۸ میلیارد ریال جهت درمان این قشر از بیمه شدگان پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک بیمارستان و سه پلی‌کلینیک مربوط به مدیریت درمان تامین اجتماعی در این استان فعال است.

محصل گفت:‌ بیمارستان امام رضا(ع) در سطح جنرال(عمومی) با ۱۲۵ تخت مصوب و ۱۱۸ تخت فعال در خدمت بیمه گذاران تامین اجتماعی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت درمان تامین اجتماعی در بخش درمان غیرمستقیم با ۸۰۰ پزشک و موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد می‌باشد.

محصل گفت: هم اینک ۸۰۶ هزار و ۴۴۸ نفر از مردم قم تحت پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ،‌ اخذ مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) در فضای بالغ بر سه هزار و ۵۰۰متر مربع را از برنامه‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت:‌ در این خصوص پروانه ساخت از شهرداری دریافت گردیده و اعتبار مرحله اول معادل ۲۲۰میلیارد ریال ابلاغ شده‌است که درصورت فراهم بودن تمام شرایط ظرف ۲ سال ساخته می‌شود.

وی گفت:‌ فضای بلوک زایمان بیمارستان امام رضا(ع) از طریق ایجاد سه اتاق LDR استانداردسازی شده است، همچنین ایجاد LDR به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال ابلاغ و فاز اجرایی پروژه آغاز گردیده‌است.

محصل افزود:‌ مقدمات لازم و تعاملات مربوطه با سازمان مرکزی جهت راه اندازی بخش MRI در بیمارستان امام رضا(ع) صورت گرفته و امیدواریم تا سال آینده راه اندازی شود.

وی در خصوص تداوم روند اجرای موفق نسخه نویسی الکترونیک نیز گفت: هم اینک ۹۹.۸ درصد نسخ در بخش درمان مستقیم و ۹۹.۶ درصد نسخ در بخش درمان غیر مستقیم در مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد استان قم به صورت الکترونیک می‌باشد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر