افزایش اعتبارات مرمت آثار تاریخی استان قم در دولت سیزدهم

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از افزایش اعتبارات مرمت آثار تاریخی این استان در دولت سیزدهم خبر داد.


به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی در حاشیه مراسم عملیات اجرایی سامان‌دهی و مرمت جداره تاریخی چهاراه بازار قم در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از استقرار دولت سیزدهم اعتبارات مربوط به مرمت آثار تاریخی استان قم افزایش چشمگیری داشته که این موضوع متاثر ارز سفر رئیس جمهوری به استان قم در سال 1400 است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قم افزود: بر این اساس در سال 1401 مرمت و احیا مجموعه بازار تاریخی و تیمچه فرش قم با اعتباری معادل 48000 میلیون ریال و مرمت کاروانسرای طینوج، قلعه دولت‌آباد و قلعه چشمه‌علی با اعتباری معادل 19000 میلییون ریال به‌عنوان پروژهای شاخص استان، توسط این اداره‌کل به صورت پذیرفت.

او گفت: در سال جاری نیز سرای ملا حسین در مجاورت بازار کهنه با اعتباری معادل 55000 میلیون ریال در حال مرمت و احیا بوده و سامان‌دهی جداره تاریخی چهار راه بازار شهر قم با اعتباری معادل 12000 میلیون ریال آغاز شده است.

او همچنین به عملیات اجرایی سامان‌دهی و مرمت جداره تاریخی چهاراه بازار قم که امروز انجام شد اشاره کرد و افزود: این عملیات شامل حذف الحاقات غیراصولی، جمع آوری و سامان‌دهی لوله‌های گاز و کابل‌های برق و همچنین جمع‌آوری کولرهای آبی و گازی و دیگر آسیب‌های بصری است.

ارجمندی ادامه داد: تثبیت و مرمت قطار مقرنس‌ها و مرمت نماهای آجری، مرمت و استحکام بخشی پایه‌ها، ساخت درب چوبی در طبقات بالا و پایین از دیگر اقدامات این پروژه مرمتی است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر