دستور استاندار برای تعیین تکلیف مدیریت شهرک لبن

سازمان جهاد کشاورزی مکلف شد تا نسبت به مدیریت این شهرک تعیین تکلیف کند

سپهر اقتصاد-استاندار قم با تاکید بر اینکه اگر تخلفی در شهرک لبن اتفاق افتاده مدیریت باید پاسخ گو باشد گفت:سازمان جهاد کشاورزی مکلف شد تا نسبت به مدیریت این شهرک تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در بازدید میدانی استاندار و برخی مسئولان دولتی از شهرک لبن، مشکلات شهرک لبن و دامداران از جمله مشکلات مدیریتی، مشکل آب شرب، گستردگی جمعیت و حضور مهاجران، نبود پست قرنطینه دولتی برای جلوگیری از ورود دام‌های غیر مجاز و آلوده، نداشتن دپو کود، مشکلات بهداشتی شهرک، عدم رعایت فاصله مقرر میان دامداری ها، نداشتن چاله برای دفع لاشه و مشکلات زیر ساختی بررسی شد.

آقای شاهچراغی استاندار هم در این بازدید و در جمع دامداران شهرک لبن گفت: کاربری این شهرک گاوشیری و تولید شیر است و اگر تخلفی اتفاق افتاده مدیریت باید پاسخ گو باشد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی مکلف شد تا نسبت به مدیریت این شهرک تعیین تکلیف کند، و البته زمان بر است.

استاندار قم ادامه داد: از شنبه هفته آینده دستگاه‌های تخصصی در قالب یک تیم به شهرک می‌آیند و مشکلات و مسائل را بررسی و مشکلات را جمع بندی کنند تا بتوان از محل منابع دولتی بخشی از نیاز‌های اولیه را در اینجا حل کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز گفت: شهرک لبن قم ظرفیت ۴۰۰ واحد را دارد که در حال حاضر ۲۵۰ پروانه بهره برداری دارند و ۱۲۰ واحد فعال هستند.

حاجی رضا گفت: این مجموعه ظرفیت ۴۰۰ واحد را دارد که در حال حاضر ۲۵۰ پروانه بهره برداری دارند و ۱۲۰ واحد فعال هستند.

وی عنوان کرد: ۵ هزار راس دام شیری در این شهرک در حال تولید شیر هستند که حدود ۳۵۰ نفر در اینجا مشغول کار هستند.

شهرک لبن یکی از شهرک‌های اختصاصی دامداری است که در بخش مرکزی و سه راهی جنت آباد واقع شده که شیر تولیده شده در قم به استان‌های تهران اصفهان فارس مرکزی و سایر استان‌ها صادر می‌شود.

در شهرک لبن سالانه ۴۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر