روند توزیع و قیمت گذاری مرغ در قم نیاز به اصلاح دارد

سپهر اقتصاد-- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر لزوم اتخاد تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی ایام پایانی سال گفت: روند توزیع و قیمت گذاری مرغ در قم باید اصلاح شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر غلامیان در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان قم با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: شهید سلیمانی نمونه بارز یک انسان الهی و خادم مردم، نظام و انقلاب و دین خدا بود که همه مردم و مسئولان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر اهمیت نظارت بر بازار ایام پایانی سال افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک در ماه‌های آتی باید تمام شرایط برای ایجاد یک بازار آرام و پر از کالا در قم ایجاد شود.

وی با ذکر این مطلب که باید تورم مضاعف را در قم از بین ببریم گفت: موضوع کلان تورم یک بحث است و گرانی مضاعفی که به دلیل عدم نظارت و سودجویی ها و مدیریت ضعیف ایجاد می‌شود بیشتر از گرانی اصلی مضر است و باعث دلسرد شدن مردم می‌شود.

غلامیان اظهارکرد: این جلسات بر اساس ارائه گزارشات و پایش روزانه اوضاع بازار است ولی اگر مدیران استان، اصناف و بازرسان صنفی تلاش وافر و اثر بخشی نداشته باشند قطعاً نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود: دغدغه شبانه روزی مسئولان استان حل مشکلات مردم و آسایش آنها است ولی اگر همه بخش‌ها در کنار هم نتوانند فعالیت هم را پوشش دهند مشکلی برطرف نخواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: یکی از چالش‌های مهم استان قم، مساله عدم نظارت در پخش و توزیع مرغ و گوشت است که متأسفانه مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده و موجب چند نرخی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات نظارتی و فعال کردن تیم‌های نظارت بر بازار بیان کرد: طبق دستور استاندار همه دستگاه‌های متولی باید با قدرت در این زمینه ورود کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: باید چرخه‌های فسادزا در شبکه توزیع و فروش کالاهای اساسی شناسایی و نابود شود و این گونه جلسات با حضور فعالان اقتصادی و اصناف و گروه‌های فعال مدیریتی در حوزه اقتصاد برای یافتن گلوگاه‌هایی است که می‌توانند فساد را از بین ببرند تا معیشت مردم درگیر چند نفر سودجو قرار نگیرد.

وی اظهارکرد: اینکه فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای قم مرغ ندارند یک سوال بزرگ است که قطعاً در زمینه توزیع از کشتارگاه به سطح شهر یک مشکل بزرگ وجود دارد.

وی گفت: هدف ما نظارت عالیه است و اولین ناظران باید از سوی اصناف و مردم باشند. در زمینه تولید هم باید همه تلاش خود را صرف افزایش تولید بیش از پیش کنیم تا ضمن حمایت از چرخه تولید نیاز کمتری به ورود مرغ و برخی اقلام از خارج استان داشته باشیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر