چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

سپهر اقتصاد - معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم با اشاره به حجم بالای تردد در برخی از محورهای راه‌های روستایی استان، گفت: در همین خصوص ارتقای ۶ راه روستایی به محور فرعی غیرشریانی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته‌است.

سیدمحمدرضا موسوی ر گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در همین خصوص ارتقای ۶ راه روستایی به محورهای فرعی غیرشریانی برای افزایش عرض معبر و حریم در دستور کار قرار دارد که محورهای سه راهی باغیک به دستجرد، کهک به فردو، دستجرد به سلفچگان و قمرود به کوه سفید از مهمترین آن‌هاست.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی قم از عرض استاندارد ۶ مترمربع لازم برخوردار هستند، بیان داشت: مشکل عمده راه‌های روستایی استفاده مشترک ماشین آلات سنگین مربوط به معادن، مرغداری و سایر واحدهای صنعتی از این محورهای با ظرفیت اندک و غیرسازگار با نیازهای غیرروستاییان است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: در همین خصوص ارتقای راه‌های روستایی پرتردد به محورهای غیرشریانی در دستور کار قرار دارد تا عبور و مرور ماشین آلات سنگین به این محورها خسارتی به زیرساخت‌های آن وارد نکند.

موسوی همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام شده در محور کوه سفید، ادامه داد: عملیات بهسازی این محور از سال گذشته تا محور قشلاق البرز و شش امامزاده انجام شده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه طبق قوانین الزامی بر روشنایی محورهای روستایی وجود ندارد، گفت: روشنایی محورهای روستایی صرفا در مناطق مه گیر و گردنه‌های خطرناک الزام‌آور است.

وی همچنین بیان داشت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای راه روستایی استاندارد هستند و احداث راه جدید در این روستاها از طریق خیرین راه ساز دنبال می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر