تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فرش ایران و پارک علم و فناوری استان قم به امضاء رسید

سپهر اقتصاد-نشست هم‌اندیشی همکاری میان پارک علم و فناوری استان قم و مرکز ملی فرش دستباف با هدف همکاری و مشارکت در پانزدهمین المپیاد فرش دستباف برگزار شد.

 در نشست هم‌اندیشی همکاری میان پارک علم و فناوری استان قم و مرکز ملی فرش دستباف، دکتر خیرالله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اولویت مهم سال جاری پارک خواهد بود، بیان کرد: فرش دستباف هنر صنعتی بسیار گسترده و پیچیده‌ای است که ارکان متنوعی دارد و باید چرخه تهیه و تولید الیاف، طراحی و رنگ بندی، بافت و فروش در قالب زیست بوم فناوری تعریف شود تا بتواند نیاز و سلیقه مخاطب خود را تامین کند.

نمایشگاه فرش قم تعیین تکلیف و به متولیان تحویل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به نقش و اهمیت نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در رونق اقتصادی استان، بر لزوم تسریع در رفع موانع و تعیین تکلیف وضعیت این نمایشگاه و تحویل آن به متولیان این حوزه تاکید کرد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری قم، محسن امیدیان در نخستین جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور تجار و دست اندرکاران بخش خصوصی واتاق بازرگانی استان برگزار شد بیان کرد: مسئله تعیین تکلیف وضعیت نمایشگاه بین المللی فرش دستبافت قم به عنوان یک نیاز مهم استان و مطالبه جدی بزرگان، امری بسیار ضروری است و باید هر چه سریع‌تر نهایی شود. وی با بیان این که نمایشگاه مذکور بزرگ‌ترین نمایشگاه بین المللی قم در حوزه فرش است گفت: در صورت راه اندازی این نمایشگاه به عنوان رکن مهم، فرش دستبافت قم برند اصلی صادرات استان خواهد بود. امیدیان افزود: هرچه قدر این نمایشگاه زمان بر شود هزینه‌های نگهداری و استهلاک آن بالا می‌رود و باید از طولانی‌تر شدن آن جلوگیری شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.