اصلاح و بهسازی ۴۰ کیلومتر از بزرگراه قم – سلفچگان

سپهر اقتصاد-مدیر راهداری بخش سلفچگان گفت: حذف گارد ریل و ایجاد شانه خاکی برای کاهش خسارت رانندگی در ۴۰ کیلومتر از بزرگراه قم – سلفچگان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمد قنبری با اشاره به اینکه در این مسیر بزرگراهی با ساخت شانه خاکی و ایجاد شیب شیروانی سعی شده است تا خسارت ناشی از واژگونی کاهش پیدا کند گفت: با اجرای این طرح شدت خسارت تصادفات بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و در افزایش ایمنی این محور پر تردد بسیار موثر است .
مدیر راهداری بخش سلفچگان افزود: ایجاد موانع خاکی در جلوی تابلو‌ها و تیر‌های برق روشنایی، انجام خط کشی و ایجاد ۷۰۰ تابلوی اشکار ساز از دیگر اقداماتی است که برای ارتقا کیفیت رانندگی در این محور صورت گرفته است.
وی همچنین از شناسایی و اصلاح ۱۲ نقطه حادثه خیز در بزرگراه قم – سلفچگان خبر داد و افزود: این اصلاح‌ها شامل اصلاح در مسیر در محدوده روستای سنبل آباد، تپه سلام، کیلومتر ۹ قم - سلفچگان، امامزاده جعفر، محدوده روستاه دیزی جان، گردنه فشار شکن، محور قدیم نیزار و اصلاح قوس‌های جاده، و ورودی محدوده روستای خدیجه خاتون است.
 قنبری در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش روستایی هم گفت: در ۱۲ روستا تعویض روکش آسفالت با اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی انجام شده و رفع نواقص محور‌های روستایی راهجرد به سلفچگان نیز با اعتبار ۳۲ میلیاراد تومانی انجام گرفته است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر