انشعابات غیرمجاز تامین آب پایدار را مختل كرده است

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: انشعابات غیرمجاز آب در شهرستان جعفرآباد تامین آب پایدار را با اختلال مواجه کرده که  جمع‌آوری این انشعابات نیازمند همکاری دهیاران و اعضای شوراها است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در نشستی که همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و به منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات تأمین آب شهرستان جعفرآباد برگزار شد، گفت: تخصیص آب از سدکوچری به این شهرستان نهایی و قطعی شده و در آینده نزدیک به انجام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه با انتقال آب سدکوچری مشکلات این شهرستان کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: تا آن زمان بهترین راه و استراتژی و راهبرد اصلی باید صرفه‌جویی در مصرف و استفاده بهینه باشد تا بتوانیم از مشکلات و چالش‌ها عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به راه‌اندازی «پویش 10 درصد کاهش، یک تابستان آرامش» اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دهیاران و اعضای شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان جعفرآباد این پویش فراگیر شده و شاهد صرفه‌جویی حداکثری در مصرف آب در این شهرستان باشیم.
وی در ادامه مشکلات و چالش‌های پیش روی بخش‌ها و روستاهای جعفرآباد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: احداث مجتمع آبرسانی قاهان جزو هدف‌گذاری‌های شرکت آب و فاضلاب استان است تا بخشی از مشکلات روستاهای این بخش کاسته شود.
مهندس بختیاری با اشاره به مشکلات کمبود اعتبارات، استفاده از ظرفیت خیرین را در مباحث آبرسانی مهم دانست و گفت: امیدواریم با مشارکت خیرین که همواره در امر آبرسانی پیش‌قدم بودند بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.
وی همچنین بر لزوم مطالعه برای تخصیص آب به دامداری‌ها و مدیریت آبیاری فضای سبز به منظور بهره‌وری هر چه بیشتر از منابع تأکید کرد و یادآور شد: انشعابات غیرمجاز آب در شهرستان جعفرآباد تامین آب پایدار را با اختلال مواجه کرده که  جمع‌آوری این انشعابات نیازمند همکاری دهیاران و اعضای شوراها است.
* اصلاح و بهسازی بیش از 2 هزار متر شبکه آب در روستاهای جعفرآباد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جعفرآباد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه 3 هزار و 200 اشتراک شهری و 7 هزار و 500 اشتراک روستایی در این شهرستان وجود دارد گفت: از این تعداد اشتراک 7 هزار و 900 اشتراک مسکونی و 459 اشتراک غیرمسکونی است.
وی افزود: از کل اشتراک‌های آب شهرستان جعفرآباد 5 هزار و 951 اشتراک دائمی و هزار و 951 اشتراک غیر دائم است.
مهندس محمدمهدی علیزاده از اصلاح و بهسازی 2 هزار و 199 متر شبکه فرسوده روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بهسازی منابع تأمین و ایمن‌سازی خطوط انتقال از دیگر اقداماتی بوده که در سال گذشته در راستای بهبود آبرسانی به بخش‌ها و روستاهای شهرستان جعفرآباد انجام شده است.
وی همچنین به ارائه آماری از تولید و مصرف آب در شهر جعفریه و روستاهای شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 979 هزار متر مکعب آب برای شهر جعفریه تولید کردیم که کنتورهای مشترکین 714 هزار متر مکعب آن را شمارش کردند که این امر نشانگر آب بدون درآمد 27 درصدی در این شهر است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جعفرآباد میزان تولید آب برای روستاهای این شهرستان را در سال گذشته 3 میلیون و 227 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان تنها یک‌میلیون و 692 هزار متر مکعب توسط کنتورها ثبت شده است.
وی با بیان اینکه میزان آب بدون درآمد در روستاهای بخش جعفرآباد 48 درصد است، اظهار داشت: بخشی از این آب به علت فرسودگی و ضایعات شبکه هدر می‌رود که اصلاح آن در دستور کار است، بخشی نیز شامل مصارف رایگان است؛ اما بخش عمده‌ای از آن مصارف غیرمجاز است که باید از آن جلوگیری شود.
در ادامه این نشست اعضای شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان جعفرآباد به بیان مشکلات و چالش‌های تأمین و توزیع آب در مناطق خود پرداختند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر