تسطیح اراضی با هدف حفاظت از خاک در قم اجرا می‌شود

سپهر اقتصاد- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طرح‌های عملیاتی برای تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با هدف حفاظت از خاک به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های تولید محصولات غذایی دراین استان اجرا می‌شود.


محمد حسین احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: انجام اقداماتی نظیر تسطیح و یکپارچه سازی اراضی موجب حفاظت خاک شده و در نتیجه اجرای مستمر طرح‌های آب و خاک در بخش کشاورزی استان موجب تحقق کشاورزی پایدار و افزایش تولید محصولات می‌شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط در سال ۱۴۰۱ عملیات تسطیح اراضی در سطح ۴۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی قم با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال اجرا شد که صرفه جویی حدود ۶۰۰ هزار متر مکعبی در مصرف آب را درپی داشت؛ امسال نیز با تامین اعتبارات لازم این روند در مقیاس بیشتری ادامه می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای مدیریت منابع آبی در راستای افزایش تولید محصولات و تامین امنیت غذایی مردم، افزود: با اجرای طرح‌هایی نظیر سامانه‌های نوین آبیاری، پوشش انهار سنتی و کانال‌های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله، از هدر رفت آب در زمین‌های کشاورزی استان جلوگیری به‌عمل آمده و بهره‌وری آب افزایش می‌یابد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر