تولید ۲۵۰۰ نوع محصول در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان 

شرکت‌های فعال در این منطقه بیش از ۲۵۰۰ نوع محصول متنوع را تولید می‌کنند.

سپهر اقتصاد-معاون توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به انجام برنامه ریزی برای توانمند سازی شرکت‌های تولیدی در حوزه صادرات گفت: شرکت‌های فعال در این منطقه بیش از ۲۵۰۰ نوع محصول متنوع را تولید می‌کنند.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه کشورکه در مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی موضوع صادرات است گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق ویژه در کشور و یکی از بنادر خشک ایران قابلیت‌های خوبی برای جذب تولیدکنندگان صادرات محور دارد.
 
سید محمد ظهوری افزود: با عنایت به اهداف قانون گذار در تشکیل مناطق ویژه اقتصادی و رویکرد دولت سیزدهم در برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین المللی به ویژه در آسیا و آفریقا و فرصت‌های ایجاد شده در بازار‌های کشور‌های همسایه، بهترین فرصت و مناسبترین مکان برای انجام فعالیت‌های تولیدی صادرات محور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است. 
 
معاون توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود در این منطقه ویژه برای تسهیل صادرات، برنامه ریزی شده و با توجه به نیاز بازار‌های کشور‌های اطراف به کالا‌های متعدد و مناسب سازی هزینه‌های تمام شده کالا‌های تولیدی در این منطقه، فرصتی مناسب برای سرمایه گذارانی که محصولات صادرات محور تولید می‌کنند در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم شده است.
 
ظهوری به برخی زمینه‌های فعالیت صادرات محور در این منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، مشتقات نفتی و قطعات فلزی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تولید و به کشور‌های هدف صادر می‌شود. 
 
وی افزود: با توجه به تولید بیش از دو هزار و ۵۰۰ نوع محصول در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و استعداد بالقوه اکثریت شرکت‌های تولیدی برای صادرات محصولات، برنامه ریزی مناسبی برای توانمند سازی تولید کنندگان در بخش رویه‌های صادراتی در دستور کار مدیریت منطقه قرار دارد که برگزاری دوره‌های آموزشی، حضور شرکت‌های تولیدی در نمایشگاه‌های صادرات محور و... از جمله این اقدامات است. 
 
معاون توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به حضور این منطقه در دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، دو شرکت فعال تولیدی در این منطقه برای جذب تجار خارجی در غرفه حضور فعال دارند و رایزنی‌های خوبی با برخی تجار و شرکت‌های خارجی به ویژه تجاری از کشور‌های افغانستان و عراق برای فروش محصولاتشان صورت گرفته است که تلاش می‌کنیم این رویه را درنمایشگاه‌های داخلی و خارجی با حضور شرکت‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه دهیم.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر