حمایت از طرح‌های کسب و کارهای حوزه فاوا استان قم

سپهر اقتصاد-اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از اشتغال زایی و تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه فاوا در این حوزه فراخوان حمایتی داد.

  

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، در راستای رونق تولید و اشتغالزایی و از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 سال 1401 تسهیلات حمایتی به کسب وکارهای حوزه فاوا استان قم پرداخت می‌گردد.
جواد غلام‌‌پور مدیر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلات استان قم در خصوص اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعطای تسهیلات گفت: اولویت‌های برنامه اعطای تسهیلات بند الف تبصره 18 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل بومی سازی، توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و توسعه فناوری‌های نوین، اشتغال و تربیت نیروی انسانی و توسعه همکاری‌های بین المللی(صادرات) می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های حمایتی از جمله حمایت از طرح های ویژه ملی، حمایت از طرح های پیشران، حمایت از طرح های دانش بنیان و... تصریح کرد: سقف مبلغ تسهیلات در هر برنامه متناسب با طرح کسب‌وکار متقاضیان و به ازای هر اشتغال ایجادی(حداکثر از ابتدای دوره زمانی سال 1401) و تعهدشده در طرح‌های ویژه ملی 2 میلیارد تومان و سایر طرح‌ها 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده که بعد از بررسی و تصویب طرح‌ها در کارگروه استانی جهت اعتبارسنجی و پرداخت به بانک عامل ارجاع می‌گردد.
غلام‌پور با تشریح شرایط این تسهیلات گفت: نرخ سود این تسهیلات 15.33 درصد بوده و دوره بازپرداخت تسهیلات در طرح سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر 6 سال( شامل دوره تنفس حداکثر 12 ماه و دوره بازپرداخت حداکثر60 ماه متناسب با طرح متقاضی) می‌باشد و همچنین آورده متقاضیان برای طرح‌های سرمایه‌ای و سرمایه در گردش حداقل 20 درصد و طرح‌های خوداشتغالی صفر تعیین گردیده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه کسب و کارهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به آدرس qom.ict.gov.ir و یا تماس با شماره 6-36672224 داخلی ۱۰۹ از شرایط و نحوه ثبت نام آگاه و در سامانه irantavanafarin.ito.gov.ir ثبت نام نمایند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر