سه پارکینگ زائر در سطح راه‌های بخش سلفچگان قم احداث شد

سپهر اقتصاد- - رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بخش سلفچگان قم گفت: هم‌زمان با موج بازگشت زائران اربعین، سه باب پارکینگ زائر در محورهای باند برگشت بزرگراه قم - اراک، راهجرد - سلفچگان و بزرگراه سلفچگان - دلیجان احداث و آماده بهره‌برداری شد.


سه پارکینگ زائر در سطح راه‌های بخش سلفچگان قم احداث شد

 

به گزارش روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حامد قنبری بیان داشت: باتوجه‌به موقعیت کریدوری محورهای مواصلاتی استان، به‌ویژه راه‌های برون‌شهری بخش سلفچگان که مسیر ارتباط ۱۷ استان غربی و جنوبی با مرکز کشور است، تامین ایمنی و تسهیل سفرها، به‌خصوص در ایام مناسبتی همچون اربعین، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی به موقعیت مکانی پارکینگ‌های احداثی اشاره کرد و گفت: با عنایت به تجارب سنوات گذشته و مطالعات میدانی صورت‌گرفته، محل احداث سه باب پارکینگ زائر در محورهای باند برگشت بزرگراه قم - اراک (جنب مسجد ولیعصر (عج)، بزرگراه راهجرد - سلفچگان (مقابل روستای راهجرد) و باند برگشت بزرگراه سلفچگان - دلیجان (جنب روستای حاجی‌آباد) تعیین و نسبت به احداث و آماده‌سازی آن‌ها اقدام شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان در خصوص اقدام های صورت‌گرفته جهت احداث و آماده‌سازی پارکینگ‌های زائر اظهار کرد: به توجه به مکان‌یابی محل احداث پارکینگ‌ها، نسبت به تسطیح مقاطع انتخابی اقدام و در ادامه با اجرای عملیات بارریزی، متراکم‌سازی، آب کوب و استفاده از تراشه‌های آسفالتی نسبت به آماده‌سازی نهایی پارکینگ‌ها اقدام شد.

قنبری مساحت پارکینگ احداثی در باند برگشت بزرگراه قم - اراک را افزون بر پنج هزار مترمربع عنوان کرد و در خصوص مساحت دو پارکینگ دیگر گفت: مساحت پارکینگ احداثی در محور راهجرد سلفچگان بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع و پارکینگ احداثی در باند برگشت بزرگراه سلفچگان - دلیجان نیز بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی تمامی اقدام های انجام شده جهت احداث این سه باب پارکینگ را در قالب طرح‌های امانی دانست و عنوان کرد: جهت احداث و بهره‌برداری از این پروژه امانی، ۱۵ نفر عوامل اجرایی ضمن بکار گیری ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک، طی بازه زمانی ۱۰ روزه‌ای نسبت به اجرای این طرح اقدام کردند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر