طرح فاضلاب پردیسان به طول ۲۱ کیلومتر اجرایی می شود

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: طرح فاضلاب پردیسان شامل ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب به قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر و یک باب تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بختیاری با اشاره به بازدید معاون اجرایی رییس‌جمهور و استاندار قم از اجرای پروژه بخشی از خط انتقال فاضلاب پردیسان که با اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این بازدید مطرح شد مشکلات و عقب ماندگی چندین ساله تأسیسات فاضلاب شهر قم بود.

وی وجود ۲۴۰ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب فرسوده در شهر و لزوم اصلاح آن، مشکلات تأمین اعتبار زیرساخت‌های آب و فاضلاب سایت‌های نهضت ملی مسکن و ضرورت تسریع در احداث خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان را از دیگر موضوعاتی مطرح شده در این بازدید برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در این بازدید جنبه‌های مختلف مشکلات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم مقرر شد پیگیری تا حصول نتیجه برای عقد قرارداد با سرمایه‌گذار جهت انتقال و تصفیه فاضلاب خام پردیسان، و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل مبلغ اعتبار مصوب طرح فاضلاب شهر قم و همچنین تخصیص اعتبار مناسب برای طرح فاضلاب پردیسان از سازمان برنامه‌وبودجه کشور صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب پردیسان شامل ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب به قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر و یک باب تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که قرارداد اجرای ۶ کیلومتر از این خط لوله منعقد شده و در حال اجراست.

بختیاری با بیان اینکه معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این بازدید بر ضرورت تسریع در اجرای تصفیه خانه و خط انتقال فاضلاب شهر قم تاکید کرد، در خصوص تخصیص به موقع اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به طرح فاضلاب قم هم قول مساعد داد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر