۱۲ درصد وسایل نقلیه در نوروز امسال بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند

سپهر اقتصاد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از ۲۴ اسفندماه پارسال تا شب گذشته، آمار تجمیعی ماندگاری نشان می‌دهد ۱۲ درصد وسایل نقلیه بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند.

حسین زنجیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر همین اساس، ۸۸ درصد وسایل نقلیه ورودی به استان قم کمتر از یک روز، هفت درصد بین یک تا سه روز، چهار درصد بین سه تا هفت روز و یک درصد بین یک تا ۲ هفته توقف داشتند. وی اضافه کرد: ۷۴.۷ درصد مسافران در استان قم کمتر از ۶ ساعت، ۷.۴ درصد بین ۶ تا ۱۲ ساعت و ۲.۹ بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت توقف داشته‌اند که استان‌های تهران، اصفهان و مرکزی در رتبه‌های اول تا سوم ماندگاری در قم قرار دارند. ۱۲ درصد وسایل نقلیه در نوروز امسال بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند وی بیان کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۲۴:۰۰ روز گذشته ۱۲ فروردین‌ماه جاری، ۳۹۳ هزار و ۱۳۰ تردد استانی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
     
 
به گفته زنجیرانی، آزادراه قم- تهران، کاشان- قم، تهران- قم، سلفچگان- قم و راهجرد- سلفچگان پنج محور برون‌شهری است که دارای بیشترین تردد در روز گذشته بوده است.   ۱۲ درصد وسایل نقلیه در نوروز امسال بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح، تقریبا یک‌میلیون و ۷۸۲ هزار ۲۱۲ پلاک خودرو در محورهای برون‌شهری قم رویت شده است؛ از این پلاک‌ها حدود یک‌میلیون و ۶۶۴ هزار ۷۱۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است که ۳۸.۳ درصد مربوط به استان تهران، ۱۳.۹ استان قم، ۹.۸ اصفهان، ۴.۷ مرکزی و ۳.۳ البرز بوده است. استان های لرستان ، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی ، فارس و مازندران در رتبه های بعدی قرار دارند.
۱۲ درصد وسایل نقلیه در نوروز امسال بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند
 سهم مبدا تردد در طرح نوروزی
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان افزایش داشته است. مدیرکل راهداری قم گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح، ۴۱۸ هزار و ۱۹ وسیله نقلیه از استان قم در سایر استان‌ها مشاهده شده است؛ استان‌های تهران، مرکزی و اصفهان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند. ۱۲ درصد وسایل نقلیه در نوروز امسال بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند ۱۲ درصد وسایل نقلیه در نوروز امسال بیش از یک روز در استان قم توقف داشتند وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، سه میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۸۹ خودرو وارد استان قم شده و سه میلیون و ۶۶۶ هزار خودرو از استان قم خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سه و ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.