زمینه‌های لازم برای ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در قم فراهم شد

سپهر اقتصاد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: زمینه و مقدمات ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در استان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محسن امیدیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم به آماده سازی زمینه‌های لازم برای ایجاد ۸۰ هزار شغل در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته افزون بر ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شده‌است.

وی نرخ بیکاری استان قم را حدود ۸.۵ درصد اعلام کرد و افزود: یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت استان قم در عرصه اقتصاد، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال در سال مالی گذشته برای حدود ۵ هزار متقاضی، گفت: به واسطه اقدامات انجام‌شده طی دو سال گذشته، شاهد تثبیت و افزایش نرخ اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی استان قم هستیم.

امیدیان همچنین با تاکید بر رویکرد مدیریت استان قم بر مردمی‌سازی اقتصاد، گفت: تلاش می‌شود تا از تأثیر گروه‌های مردمی، تشکل‌ها، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تولید و نظارت بر بازار بیشترین استفاده انجام بگیرد.

وی از شناسایی بازار‌های جدید تجاری به عنوان یکی از اهداف اقتصادی استان خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته توافق‌هایی با برخی از استان‌های عراق باهدف بسترسازی حضور تجار، معرفی محصولات و عرضه تولیدات بومی استان قم در این کشور انجام شده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر