عملیات اجرایی دومین پروژه مهم ‌شهر قم در ضلع شرقی حرم مطهر به‌زودی آغاز می‌شود

سپهر اقتصاد- شهردار قم با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر در کمترین زمان گفت: این پروژه بعد از مترو دومین پروژه کلان‌شهر قم بوده و اجرای آن در کمترین زمان، اعتباری برای شهر قم است.
وی محدوده ضلع شرقی حرم مطهر را یکی از نقاط مهم شهر قم دانست و افزود: محل اجرای پروژه نقطه‌ای است که چشم‌ها به این جهت بوده و جایگاه حرم مطهر برای همه مردم ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای است و این حرم سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائران از همه نقاط ایران و جهان داشته و باید با نگاهی ویژه به این پروژه توجه کرد. شهردار قم اجرای این پروژه را اعتباری برای شهر قم و سرمایه‌گذار پروژه دانست و تأکید کرد: اگر اهل‌بیت کرامتی به شهر قم دارند، به خاطر وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) بوده و قطعاً در مقایسه با سایر پروژه‌ها خداوند نیز توجه ویژه‌ای به این کار خواهد داشت. وی اجرای این پروژه را بر اساس زمان‌بندی مشخص برای مدیریت شهر قم مهم خواند و یادآور شد: این پروژه باید با نظم و دقت و در کمترین زمان اجرا شود و اجرای آن علاوه بر اعتبار معنوی، اعتبار کاری بزرگی نیز برای همه خواهد بود زیرا این پروژه بعد از مترو بزرگ‌ترین پروژه شهر قم خواهد بود. دکتر سقاییان نژاد خطاب به سرمایه‌گذار پروژه تصریح کرد: انتظار داریم شما نیز در بین پروژه‌های خود این پروژه را در اولویت قرار داده و در چهارچوب و زمان‌بندی مشخص کار را دنبال کنید و در کنار مدیریت شهری و شهروندان باشید. وی از آزادسازی دو پلاک باقی‌مانده در عرصه پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی این دو پلاک نیز آزادسازی شده و در اختیار پروژه قرار خواهد گرفت و در حال حاضر برای آغاز فاز نخست پروژه هیچ معارضی وجود ندارد. شهردار قم ادامه داد: شورای شهر به‌صورت مرتب پروژه را رصد کرده و نیاز است در مراحل مختلف با حضور در صحن شورا گزارش عملکردی از مراحل مختلف و کارها ارائه شود تا پروژه در چهارچوب قانون اجرایی شده و شهرداری و شورا برای اجرای این پروژه در کمترین زمان همکاری لازم را با شما خواهند داشت. وی در پایان نظارت شورای شهر را برای مدیریت شهر مهم خواند و بیان کرد: نظارت شورای شهر قم علاوه بر اجرای سلامت پروژه در تصمیم‌گیری‌های آتی این شورا نقش مهمی داشته و لازم به ذکر است که در شهر قم ارتباط بین مدیریت شهری و پارلمان شهری بسیار نزدیک و تعاملی است.

تشریح جزئیات اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم از عقد قرارداد ساماندهی بسط شرقی حرم مطهر بعد از 25 سال خبر داد و گفت: این پروژه به‌صورت مشارکتی سرمایه‌گذار با شهرداری و در عرصه‌ای به مساحت تقریبی 25 هزار مترمربع و در مدت 48 ماه اجرایی خواهد شد و بعد از 25 سال این محدوده ساماندهی می‌شود.
وی با ابراز تشکر از همکاری اعضای شورای شهر و بخش‌های مختلف شهرداری افزود: اجرای این پروژه برای شهر قم دارای اهمیت زیادی بوده و با اجرای آن بخشی از هسته مرکزی شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین و پرترددترین محدوده شهری ساماندهی می‌شود. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم، محدوده اجرای پروژه را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: پروژه بسط شرقی یکی از پروژه‌های مهم در محدوده حرم مطهر است. وی کاربری‌های پروژه را تشریح و خاطرنشان کرد: در این پروژه یک فضای باز شهری، چهار طبقه پارکینگ، پایانه شهری و اماکن خدمات زائر طراحی‌شده که وظیفه خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران و مجاوران را بر عهده دارد. رمضانی تأکید کرد: برای اجرای این پروژه یکی از شرکت‌های ذیصلاح و معتبر ساختمانی قوی کشور پیش‌قدم شده و به‌صورت مشارکتی با شهرداری و در عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۲۵ هزار مترمربع پروژه اجرا می‌شود. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم مدت‌زمان اجرای پروژه را ۴۸ ماه اعلام کرد و افزود: از زمان امضا پروژه و تأیید شورای شهر و فرمانداری، پروژه در مدت ۴۸ ماه اجرای شده و یک فضای فاخر شهری و مناسبی برای زائران ایجادشده و بعد از ۲۵ سال این محدوده ساماندهی می‌شود. وی لازمه اجرای پروژه را همکاری و صبوری مردم دانست و ابراز کرد: با آغاز پروژه به علت تعطیلی موقت پارکینگ سطحی مردم مشکلاتی را خواهند داشت اما توافقی که با سرمایه‌گذار داشته‌ایم کمتر از یک سال قسمت مرکزی پروژه برای استفاده شهروندان آماده خواهد شد. وی در پایان خاطرنشان کرد: برای آسایش و راحتی شهروندان فضاهای اطراف پروژه نیز برای پارکینگ آماده می‌شود اما اجرای پروژه محدودیت‌های را تا زمان مشخص برای شهروندان خواهد داشت که امیدواریم با اجرای سریع پروژه توسط سرمایه‌گذار و صبوری مردم این مشکلات مدیریت شود.

اجرای سریع پروژه بسط شرقی حرم مطهر مطالبه مدیریت شهری در قم است

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر گفت: پروژه بسط شرقی حرم مطهر از پروژه‌های شاخص شهر قم خواهد بود و باید در نحوه اجرا و زمان اجرا دقت بسیاری شود و از سرمایه‌گذار درخواست داریم در کمترین زمان اجرا شود.
وی افزود: این پروژه بعد از یک سال بررسی با همکاری شهرداری و شورای شهر به این مرحله رسیده و فرازوفرودهای زیادی را طی کرده تا به دست سرمایه‌گذار برسد و از نظر شهرداری و شورای شهر اجرای پروژه به خاطر موقعیت مکانی آن دارای اهمیت زیادی است. رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: این پروژه از پروژه‌های شاخص شهر قم خواهد بود و باید در نحوه اجرا و زمان اجرا دقت بسیاری شود، زیرا در حساس‌ترین نقطه شهر قرار داشته و سال‌ها آیندگان درباره این پروژه ما را قضاوت خواهند کرد. وی به تشکیل کمیته راهبری در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شورای شهر در جریان اجرای پروژه‌ها و مراحل طی شده در حوزه سرمایه‌گذاری بوده و از سرمایه‌گذار درخواست داریم این پروژه در اولویت معنوی و کاری قرار بگیرد و در کمترین زمان اجرا شود.
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.