قرارگاه نان کامل در قم فعال شد

طرح متناسب‌سازی نرخ نان در استان قم همزمان با سایر استان‌ها، پس از ابلاغ نهایی وزارت کشور به اجرا در خواهد آمد.

سپهر اقتصاد- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی قم با بیان اینکه یکی از موضوع‌هایی که در چند دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته، توجه به تولید و عرضه نان کامل است گفت: متاسفانه نانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که آرد آن فاقد سبوس است.

سعید محمدی در شورای اداری استان قم افزود: این موضوع‌ باعث شد تا قرارگاهی با نام نان کامل، با ریاست فرماندار و اعضای مرتبط با زنجیره نان در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از کار، از واحدهای نانوایی و تولید آرد استان با توجه به استاندارد تعریف شده برای هر رسته نانوایی، بازدید میدانی انجام شد.

محمدی با بیان اینکه قم نخستین استانی بود که استاندارد استفاده از آرد سبوس‌دار در پخت نان در آن رعایت شد گفت: این طرح با یک واحد تولید آرد و پنج واحد نانوایی شروع، بعد نیز مقرر شد برای استفاده از نان کامل در استان فرهنگ‌سازی شود.

وی گفت: در این خصوص با اداره‌کل آموزش و پرورش هماهنگ‌سازی لازم را انجام دادیم، جلسه‌های هم‌اندیشی را با نانوایان و تولیدکنندگان آرد داشتیم و به نتایج بسیار خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌هایی با آکادمی ملی نان گفت: ارتقا سطح مهارت واحدهای نانوایی انجام، در حال حاضر هر کارخانه‌ تولید آرد که فعال است، به طور داوطلبانه آرد سبوس‌دار را تولید می‌کند.

مدیرکل غله قم یادآور شد: برای نخستین بار در سطح کشور، همایش تجلیل از فعالان نان کامل را برگزار کردیم، و مردم نیز از نان سبوس‌دار استقبال خوبی داشته‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: بر خلاف تصور عمومی، هر چه نان، تیره‌تر باشد، ارزش غذایی بیشتری دارد، و از نظر سازمان غذا و دارو بیشتر مورد تایید است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر