نمایشگاه فرش قم ظرفیت خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار دارد

سپهر اقتصاد- استاندار قم ضمن مخالفت با واگذاری بدون مزایده طرح نمایشگاه فرش این استان به اتحادیه و انجمن فرش دستبافان گفت: طرح نمایشگاه فرش از ظرفیت مناسب و بسیار خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار برخوردار است.


نمایشگاه فرش قم ظرفیت خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد آقامیری در جلسه کارگروه مولدسازی قم در تالار امام جواد(ع) استانداری در واکنش به مصوبه این کارگروه مبنی بر واگذاری طرح نمایشگاه فرش به بخش خصوصی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مشاغل خانگی، ما از سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها درخواست کرده‌ایم که محلی را برای این اقدام فراهم کند.

استاندار قم افزود: مکانی که طرح نمایشگاه فرش در آن در حال اجراست، شرایط لازم برای استقرار صنایع دستی و به کارگیری زنان سرپرست خانوار در این گونه مشاغل را دارا می‌باشد.

وی همچنین پتانسیل خوب صنایع دستی و مشاغل خانگی برای اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با همکاری نهادهای حمایتی به‌ویژه اداره‌کل کمیته امام(ره) و اداره‌کل بهزیستی زمینه اشتغال زنان سرپرست را پدید آوریم.

وی همچنین بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که هر معضلی که منجر به نارضایتی و بدبینی مردم می‌شود را باید رفع کنیم گفت: طرح‌های مختلف نیمه‌تمام به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی تعیین تکلیف شوند.

نمایشگاه فرش قم ظرفیت خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار دارد

استاندار قم با تاکید بر اینکه در تخصیص و واگذاری زمین باید موضوع ایجاد فضاهای ورزشی در اولویت باشد خاطرنشان کرد: در هر واگذاری زمینی که در استان صورت می‌گیرد باید ۲ هزارمتربع آن به ورزش اختصاص پیدا کند، و این مساله از سوی هیات تطبیق مصوبه‌های شورای اسلامی شهر نیز مورد توجه قرار داشته باشد.

وی همچنین بیان داشت: به جهت اهمیت توسعه فضاهای ورزشی و کمبودی که در این خصوص وجود دارد، اداره‌کل ورزش‌وجوانان فضاهایی که در اختیار دارد را نباید به فروش رسانده و یا اجاره دهد.

نمایشگاه فرش قم ظرفیت خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با اشاره به طرح نمایشگاه فرش دستباف استان خاطرنشان کرد: این طرح از مصوبه‌های سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۹ به استان است، که ۲ هکتار وسعت و ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا دارد.

اکبر ابدالی محل اجرای طرح فوق را کیلومتر یک آزاده راه قم - تهران ذکر کرد و گفت: این طرح هم اکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و تکمیل آن نیز نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه فعالان فرش دستباف استان برای پذیرش مسئولیت این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: این طرح را از طریق مزایده، و در قالب قرارداد تکمیل و بهره‌برداری موسوم به بی‌.او.تی به متقاضیان واگذار می‌کنیم.

منابع طبیعی برای واگذاری پارک جنگلی ثامن آماده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم نیز دراین جلسه با اشاره به طرح پارک جنگلی ثامن‌الائمه‌(ع) گفت: اداره‌کل منابع طبیعی آماده است تا این طرح را به شهرداری واگذار کند.

محمد شعاعی همچنین افزود: پارک جنگلی ثامن در ورودی بزرگراه قم - گرمسار قرار دارد، که با توجه به وسعت ۴۳۰ هکتاری این طرح، فضای سبز حدود ۱۳۰ هکتار آن تکمیل شده است.

وی اظهار کرد: منابع طبیعی استان مصر است این طرح را مانند بوستان علوی که زمین آن برای این اداره‌کل بود، در اختیار شهرداری قرار دهد.

مهدی اصفهانیان مقدم معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در ادامه این سخنان خاطرنشان کرد: مطابق قانون، شهرداری فقط ملزم به فعالیت عمرانی و فضای سبز در محدوده شهری است، اما پارک جنگلی ثامن خارج از محدوده شهری قرار دارد.

کارگروه مولدسازی قم با حضور تعدادی از مدیران استان برگزار، و طی آن موضوع واگذاری ۹ مِلک غیرمنقول تفویض اختیار شده، متعلق به دستگاه اجرایی این استان از جمله آموزش‌وپرورش، ورزش‌وجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر