احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود

سپهر اقتصاد-رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: احیای قنات‌ها در استان به صورت مستمر و بدون توقف دنبال می‌شود و ما در قالب یک برنامه منسجم تمام قنات‌هایی را که امکان استفاده مجدد داشته باشند را احیا می‌کنیم.

محمد رضا حاجی رضا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی قنات( نهم اردیبهشت ماه)‌، بیان داشت:‌ وجود قنات برای استانی همچون قم که با محدودیت‌های زیادی در تامین آب مواجه است، میراث بسیار گرانبهایی است و ما بر این اساس حفاظت و نگهداری از این منبع آبی ارزشمند را وظیفه‌ای مهم برای خود می‌دانیم.

وی افزود: هر سال تلاش می‌کنیم تا با درنظر گرفتن اعتبارات مالی لازم و تامین امکانات مورد نیاز حجم قابل توجهی از قنات‌های قم را در مناطق مختلف استان مرمت و بازسازی کنیم تا عموم مردم و به خصوص فعالان بخش کشاورزی بتوانند از آن برای تامین آب مورد نیاز خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا طی ۲ سال گذشته با تلاش صورت گرفته در دولت سیزدهم بیش‌از ۳۰ کیلومتر از قنات‌ها در مناطق مختلف استان قم مرمت و بازسازی شد و ما تلاش می‌کنیم در سال جدید با همراهی کشاورزان استان این برنامه مهم را با سرعت و در وسعت بیشتری دنبال کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر