حضور استان قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴

سپهر اقتصاد-ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ درحالی آغاز شده است که قم در این نمایشگاه غرفه داشته و به معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان می‌پردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، این نمایشگاه از امروز هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

قم جزو ۳۱ استانی است که در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و صنایع دستی پرداخته است.

محصولاتی همچون انگشتر، پسته، کفش، آرایشی و بهداشتی، سنگ‌های زینتی و… بخشی از کالاهای صادراتی قم هستند که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گذاشته شده است.

لازم به ذکر است ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران برپا شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

بازدید نایب رییس اتاق بازرگانی داغستان از غرفه قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

الدر بوتائف نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد.

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است.

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

بازدید وزیر کشور از غرفه استان قم در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

احمد وحیدی وزیر کشور از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران اکسپو ۲۰۲۴ بازدید کرد.

وزیر کشور درخصوص اقدامات استان قم در این نمایشگاه اظهار کرد: دو زنجیره ارزش راهبردی گردشگری و کفش ظرفیت‌های خوبی دارد که در این استان آغاز شده و نیازمند معرفی و تبیین بیشتز است.

وی ادامه داد: سنگ‌های زینتی هم که در بخشی از این غرفه در معرض عموم گذشته شده می‌تواند به عنوان یک زنجیره انتخاب شود که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

بازدید رییس سازمان صمت تهران از غرفه استان قم در نمایشگاه ایران اکسپو

محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران باحضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ از غرفه استان قم بازدید کرد.

سیجانی در این بازدید اظهار کرد: سنگ‌های زینتی و انگشتر جزو ظرفیت‌های خوب استان قم هستند که می‌توان آن‌ را به عنوان یک ارزش راهبردی برای این استان معرفی کرد.

رییس سازمان صمت تهران خاطرنشان کرد:گردشگری و کفش استان قم درحال حاضر دو زنجیره ارزش راهبردی مهم استان هستند که جایگاه خوبی در دنیا پیدا کرده است.

حضور استان قم در قالب زنجیره اصلی گردشگری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: استان قم در قالب زنجیره اصلی گردشگری در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اِکسپو ۲۰۲۴) در تهران شرکت کرده است.


به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ علیرضا ارجمندی اظهار کرد: بخش گردشگری به عنوان محور اصلی زنجیره ارزش با معرفی ظرفیت‌های مذهبی، تاریخی و طبیعی استان قم در این نمایشگاه حضور دارد.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ با اشاره به ظرفیت‌های خوب در حوزه گردشگری قم برای سرمایه‌گذاری تأکید کرد: نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و ارتقای ناوگان حمل‌ونقل در استان هستیم.

او با بیان این که امسال ۱۷ طرح گردشگری در قم افتتاح می‌شود، اضافه کرد: ۵۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در استان در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳ هزار اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

او با بیان این که حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نگین شهر قم است، خاطرنشان کرد: استان قم علاوه بر گردشگری زیارت،‌ ظرفیت‌های میراثی و تاریخی بسیار خوبی نیز دارد. 

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود گفت: استان قم در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در بخش‌های گوناگون مانند صنایع‌دستی پرداخته و محصولاتی همچون انگشتر، سنگ‌های زینتی و… را به عنوان بخشی از کالاهای صادراتی استان در معرض دید عموم قرار داده است.

او بیان کرد: زنجیره ارزش گوهر سنگ و انگشتر (شهر ملی انگشتر) استان قم در سالن ۴۱ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران قرار دارد و آثار هنرمندان برجسته انگشترساز قمی در آن به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به این که قم به عنوان شهر ملی انگشتر معرفی شده است، تأکید کرد: صنایع‌دستی استان قم از جمله انگشترسازی دارای تنوع و کیفیت مناسب برای صادرات است و همچنین سوغات قم، به ویژه سوهان از شهرت بسیاری برخوردار است.

ارجمندی همچنین، با تأکید بر لزوم حضور در چنین نمایشگاه‌هایی به منظور معرفی صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های صادراتی صنایع‌دستی استان قم در این نمایشگاه ضروری است و باید از فرصت طلایی این نمایشگاه به خوبی استفاده کنیم.

او با اشاره به حضور بازرگانان کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مذکور این فرصت را فراهم ساخته است تا علاوه بر معرفی صنایع‌دستی، اماکن زیارتی و مراکز گردشگری قم به مردم سایر استان‌ها؛ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قم را در این بخش‌ها به بازدیدکنندگان خارجی نیز معرفی نماییم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و نیز تقویت اقتصاد، توسعه صادرات و یافتن بازار جدید در بخش صنایع‌دستی از اهداف عمده حضور استان در این نمایشگاه است. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، دکتر سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو2024 در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

دکتر آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

دکتر آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش‌ در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد

مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ظرفیت‌های بسیار خوب صنعت قم برای سرمایه‌گذاری و تولید انواع کفش و صندل به بازدیدکنندگان معرفی شد.

اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازارهای بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور از غرفه استان قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور امروز با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ از غرفه قم و انجمن کفش ماشینی این استان بازدید بعمل آورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، محسن کوشش تبار در این بازدید بر توجه ویژه استان‌ها به موضوع زنجیره ارزش راهبردی تاکید کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این بازدید‌ گردشگری و کفش را دو زنجیره ارزش راهبردی مهم استان قم برشمرد و بر توسعه بیشتر آن تاکید نمود.

سیداکبر غلامیان همچنین به ارائه گزارش عملکرد مدیریت استان در زمینه توسعه زنجیره ارزش راهبردی قم پرداخت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر