پیگیری طرح كنترل پذیری و هوشمند سازی كنتورهای برق مشتركین استان قم

مصرف برق می‌کنند.تعطیلی استان همزمان با سراسر کشور بدلیل افزایش دمای هوا

سپهر اقتصاد-مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق استان قم از پیگیری طرح کنترل پذیری و هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکین استان خبر داد.

به گزارش روابط شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس سعید معصومی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف پیک بار تابستان یکی از اهداف هوشمندسازی و کنترل پذیری کنتورهای برق مشترکین است، افزود: از موضوعات مورد توجه در بخش هوشمندسازی و کنترل پذیری ، امکان مدیریت و قطع و وصل کنتورهای برق مشترکین از راه دور میباشد.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق استان قم عنوان کرد: مطابق قانون بودجه و هدف گذاری توانیر، شرکت های توزیع نیروی برق موظف شده اند که کنتور تمامی اشتراک های صنعتی، کشاورزی، اداری، خانگی و سایر مصارف را تعویض و جهت کنترل پیک بار تابستان این اشتراک ها را به کنتور هوشمند فهام مجهز نمایند.

معصومی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان قم تاکنون برای تعدادی از اشتراک های کشاورزی، صنعتی، اداری، خانگی و تجاری، کنتور فهام نصب و امکان مدیریت بار این مشترکین از راه دور را فراهم نموده است. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر تسریع در نصب کنتورهای هوشمند عنوان کرد: تعداد ۱۵۴۴۷ اشتراک، هدفی است که جهت نصب کنتورهای هوشمند برای شرکت توزیع نیروی برق استان در سال جاری مشخص گردیده که تاکنون ۳۴۳۴ اشتراک کنترل پذیر شده و ۲۲ درصد پیشرفت در برنامه مذکور حاصل شده است.

عضو کمیته بهبود خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان از همکاری مشترکین در نصب کنتورهای هوشمند قدردانی کرده و افزود: همکاری تمامی مشترکین اداری، صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی در اجرای این برنامه برای صنعت برق بسیار حیاتی و موثر بوده و به خادمین صنعت برق کشور در گذر موفق از پیک بار تابستان آن هم با کمترین خاموشی کمک خواهد کرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر