گنبد نمکی قم برای سرمایه‌گذاری مستعد است

سپهر اقتصاد - استاندار قم با حضور در منطقه گردشگری گنبد نمکی قم، این منطقه را دارای ظرفیت کم‌نظیر و مستعد برای سرمایه‌گذاری دانست و بر لزوم تلاش برای معرفی جاذبه های توریستی‌ استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی با حضور در منطقه گردشگری گنبد نمکی قم از طبیعت بی‌نظیر و منحصر به فرد این منطقه بازدید کرد.

استاندار قم با اشاره به وجود زمینه‌های مناست برای بهره‌مندی دوست‌داران طبیعت از زیبایی‌های این منطقه، اضافه کرد: باید از طریق برنامه‌ریزی مدون و حساب شده و با در نظر گرفتن همه ملاحظه‌ها، به‌ویژه مسائل زیست محیطی بسترهای لازم برای توسعه بوم‌گردی در این منطقه فراهم شود.

شاهچراغی، جاذبه‌های گردشگری گنبد نمکی قم از جمله لایه‌های نمکی همراه با گِلِ رُس و نیز دریاچه بی‌نظیر آن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: گنبد نمکی قم ظرفیت و استعداد خوبی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری دارد.

وی تسریع در برنامه‌ریزی‌ها برای این منطقه را ضروری خواند و ادامه داد: باید تهیه طرح‌های کارشناسی عملیاتی و با مشارکت بخش خصوصی توانمند و با انگیزه در اولویت قرار گیرد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: امیدواریم با جمع‌بندی لازم در سال آینده شاهد اجرای طرحی عملیاتی و در خور طبیعت بی‌نظیر گنبد نمکی قم باشیم.

 گنبد نمکی قم در ۱۵ کیلومتری جاده قم به سمت جعفریه قرار گرفته و از جاذبه‌های طبیعی استان به شمار می‌رود.

تاریخ زمین‌شناسی گنبد نمکی قم به ۶۰ میلیون سال قبل باز می‌گردد، این گنبد نمکی متقارن با دارا بودن دریاچه‌ای کوچک در دل خود پدیده‌ای طبیعی و منحصر به فرد به شمار می رود که در این منطقه قرار گرفته است.

در این گنبد، بلورهای نمک به صورت تیغه‌های مشخص و کنگره‌دار درآمده‌اند و مناظر زیبایی را خلق کرده‌اند.

این گنبد خیلی بزرگ بوده و گسترش شمالی آن تا طول سه کیلومتر ادامه دارد، وجود دریاچه نمک در میان گنبد نکته منحصر به فرد دیگری است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر