آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از اراضی کشاورزی قم

سپهر اقتصاد-برداشت ذرت علوفه‌ای از ۲۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم از ابتدای آبان آغاز شده و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اهمیت محصول ذرت دامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی دام و همچنین تعدد واحد‌های دامپروری در سطح استان قم گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان بیش از ۲۴۰۰هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت کنیم.

محمدعلی سلامی ذرت را محصولی پر آب بر و استان قم را جز استان‌های کم آب کشور دانست و افزود: در تلاشیم با انجام اقدامات اصلاحی افزایش محصول در واحد سطح ایجاد کنیم.

وی افزایش آرایش کشت بوته از ۷۵ سانت به ۱۳۰ سانتی متر و کنترل تغذیه و محلول پاشی و کود‌های ریز مغذی ویژه این محصول را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد و گفت: متوسط برداشت در سال‌های گذشته زیر ۴۰ تن در هر هکتار بوده، اما امسال توانستیم با اقدامات انجام شده متوسط برداشت را به ۴۳ تن در هر هکتار برسانیم.
سلامی افزود: استان قم سالانه به بیش از ۲۸۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای احتیاج دارد که ۱۰۰ هزار تن آن در داخل استان تولید می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر