آفات در۱۳ هزار هکتار از مزارع قم با فرآورده‌های غیر شیمیایی کنترل شد

سپهر اقتصاد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در نیمه نخست امسال آفات در ۱۳ هزار هکتار از سطح زیر کشت مزارع، باغات و گلخانه‌های استان با استفاده از فرآورده‌های غیرشیمیایی کنترل شد.


محمدعلی سلامی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: به‌منظور کاهش استفاده از سموم و همچنین جلوگیری از ورود آلودگی‌های احتمالی به محیط زیست، در ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قم از فرآورده‌ها و تجهیزات غیر شیمیایی برای نگهداری از گیاهان در برابر آفات استفاده شد.

وی افزود: این موضوع اهمیت بسیاری در ارتقا سلامت محصولات غذایی تولید شده در قم دارد و ما تلاش می‌کنیم با تشویق هرچه بیشتر کشاورزان به استفاده از این روش‌ها،‌ میزان مصرف سموم شیمیایی در مزارع،‌ باغات و گلخانه‌های استان را تا حد زیادی کاهش دهیم و از مشکلاتی که ممکن است در اثر باقی‌ماندن این سموم در محیط زیست ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: علاوه براهمیت همراهی بهره‌برداران یکی دیگر از مهمترین اقدام‌ها برای موفقیت برنامه کاهش مصرف سموم شیمیایی در زمین‌های کشاورزی قم،‌ تولید فرآورده‌های غیر شیمیایی موثر در کنترل آفات است که این موضوع را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌ بنیان فعال در استان، دنبال می‌کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر