آموزش‌های مهارتی در قم مبتنی بر نیازهای آینده بازار است

سپهر اقتصاد- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه مهارت‌آموزی از بسترهای اصلی توسعه اشتغال است، گفت: تمام آموزش‌های مهارتی در استان مبتنی بر شرایط روز و نیازهای آینده بازار صورت می‌گیرد.


حجت‌الاسلام سیدمحمود عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در آینده برخی از نیازها و مولفه‌های فنی در بازار، خدمات و صنعت دچار تحولات فناورانه خواهد شد و بر همین اساس در فنی و حرفه‌ای استان قم تلاش شده تا آموزش‌های مهارتی بر مبنای نیازهای آینده جامعه تدوین و ارائه شود.

وی از مهارت‌آموزی به‌عنوان تبدیل دانایی به توانایی یاد کرد و گفت: طرح نهضت مهارت‌آموزی برای توسعه اشتغال به‌عنوان یکی از اهداف کلان دولت سیزدهم در استان قم نیز دنبال می‌شود.

عرب با بیان اینکه پای کارآمدن دستگاه‌های متولی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق نهضت مهارت‌آموزی شود، ادامه داد: یکی از مزیت‌های مهارتی در قم در پیوند مستقیم آن با بازار کار است و مهارت‌آموزان می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به بازار کار ورود کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه نیازسنجی‌های مهارتی در قم بر اساس سند بومی، روش‌های علمی و آمایش سرزمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: در همین رابطه تاسیس شهرک مهارتی برای بسترسازی جهت نیازسنجی شغل‌های آینده به‌عنوان یک بازیگر جدید در انقلاب صنعتی چهارم و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در سطح استان قم ضرورت دارد.

عرب گفت: طبق برخی از پیش‌بینی‌های نهادهای معتبر جهانی، تا سال ۲۰۲۷، بسیاری از عناوین شغلی کنونی حذف و صدها عنوان شغلی جدید ایجاد می‌شود و بسیاری از نوزادان کنونی ما در آینده در مشاغلی فعالیت خواهند کرد که هنوز به وجود نیامده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت: نمایندگان قم در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت موفق به کسب سه مدال طلا در رشته‌های فناوری وب، راهکارهای نرم‌افزاری تجارت و طراحی گرافیک شدند و در رشته پردازش ابری نیز نماینده قم موفق به کسب مدال نقره شد و در رشته مکانیک نیز مدال برنز کسب شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم اضافه کرد: همچنین نمایندگان قم در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت موفق به کسب پنج دیپلم افتخار در رشته‌های مختلف شدند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر