اجرای پروژه‌های شهری در دو راهی الزامات شهر و تورم

سپهر اقتصاد- معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بيان اينكه افزایش قیمت مصالح، مشکلات زیادی را در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به وجود آورده است گفت: اگر بیش از ظرفیت، پروژه تعريف شود هزینه‌ها سرسام‌آور شده و تبعات اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح، مشکلات زیادی را در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به وجود آورده است تصریح کرد: بسیاری از مصالح ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و هزینه‌ها را بالا برده است؛ همچنین از طرفی اگر نتوانیم این پروژه‌ها را در موعد مقرر اجرا کنیم با افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: اگر بیش از ظرفیت، پروژه تعریف شود هزینه‌ها سرسام‌آور شده و تبعات اجتماعی دارد و از طرفی اگر کمتر اقدام شود با تورم و افزایش قیمت در سال‌های آینده مواجه می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه اکثر پروژه‌های شهری در زمان‌بندی خودش به اتمام رسیده و قصوری از سوی شهرداری بابت تأخیر وجود ندارد، اذعان کرد: گاهی معارضات تأسیساتی، ملکی و تملکاتی مانع از اجرای طرح بوده است، اما در سال جاری اکثر پروژه‌های شهری به‌موقع افتتاح‌شده و تأخیر جزئی در برخی از پروژه‌ها داشته‌ایم.

حلوائی‌زاده عنوان کرد: معارضات ملکی و تأسیساتی بسیار در پروژه‌ها تأثیرگذار است و بسیاری از پروژه‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند که بر این اساس در جهت تعریف پروژه‌ها مطالعات در حال انجام است.*

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر