اخذ ۸۱۵ فقره اسناد تک‌برگی در سال جاری توسط معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی قم

در آیینی ۴۶ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شد

سپهر اقتصاد- معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان قم گفت: امسال ۸۱۵ فقره اسناد تک‌برگی توسط اداره راه و شهرسازی استان قم جهت تثبیت مالکیت اراضی اخذ شده که از این تعداد ۱۳۹ فقره تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ و ۶۷۶ فقره اخذ اسناد تک‌برگی بود.

ابراهیم قاضیان، معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان قم، بیان کرد: ۲۹۴ فقره نقشه ترسیمی و شمیم‌گذاری جهت دریافت اسناد تک‌برگی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

وی یادآور شد: بر اساس تصویب قانون حد نگار، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مستندهای مالکیت و نقشه استاندارد کاداستری به ثبت اسناد و املاک تحویل و سند مالکیت اخذ کنند. اجرای قانون حد نگار موجب تثبیت مالکیت دولت در اراضی، شفافیت، ارتقای سلامت اداری و صیانت از اراضی ملی و دولتی می‌شود.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان قم در خصوص روند قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: بر اساس تبصره ماده ١٢ قانون جهش تولید مسکن؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است ضمن استفاده از ظرفیت‌های توسعه اراضی موضوع این قانون، ظرف یک سال نسبت به بازپس‌گیری آن دسته از اراضی واگذار شده قبلی که مطابق مفاد قرارداد احداث نشده، اقدام نماید.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر