استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع در قم ۱۰۰ درصد رشد کرد

سپهر اقتصاد-- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در نیمه نخست سال‌جاری بیش‌از سه‌هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع این استان با استفاده از پهپاد سمپاشی شد در حالی که این میزان در سال گذشته یک‌هزار و ۸۶۵ هکتار بود که رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.


محمد علی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این موضوع نشان دهنده توسعه استفاده از فناوری‌های نوین همچون پهپاد برای انجام عملیات سمپاشی در مزارع قم است که آثار مثبت بسیاری همچون افزایش دقت و سرعت در اجرای این کار را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: در ابتدای کار نبود شرکت‌های مرتبط با پهپادهای کشاورزی در استان، کمبود اعتبارات، عدم آشنایی کشاورزان با این روش سمپاشی و نبود پهپاد با فناوری‌ مورد نیاز، از جمله مشکلات توسعه استفاده از روش سمپاشی با پهپاد در قم بود که خوشبختانه امروز برخی از آن‌ها رفع شده و برخی دیگر نیز در حال حل شدن است.

وی ادامه داد: در همین رابطه انجام اقدام‌هایی همچون آموزش کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، آموزش کشاورزان و تبیین مزایای این روش برای آنان، تخصیص اعتبار برای خرید پهپاد و برگزاری جلسه‌های متعدد با تعاونی‌ها و اتحادیه برای تبیین این روش در دستور کار قرار گرفت که نتایج آن در سال‌های آینده با افزایش سطح به‌کارگیری پهپاد در زمین‌های کشاورزی استان برای محصولات مختلف مشخص خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر