استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در بهبود فضای کسب و کار استان

سپهر اقتصاد-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم در جلسه هیئت فنی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در بهبود فضای کسب و کار استان در راستای عملیاتی نمودن مهار تورم و رشد تولید تأکید کرد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم، وحید وزیری راد، در جلسه هیئت فنی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان ضمن تأکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در بهبود فضای کسب و کار استان در راستای عملیاتی نمودن مهار تورم و رشد تولید گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص اهمیت کارآفرینی در جامعه و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، باید با احصاء مشکلات و تهیه نظام مسائل در جهت تداوم فعالیتهای تسهیل گرانه با جدیدت و به صورت جهادی تلاش کنیم.
وی افزود: تشریفات زدایی در مسیر اشتغال زایی می تواند بستر مناسبی را در جهت توانمندسازی افراد جویای کار و افزایش بهره وری نیروی شاغل با توجه به نیاز بازار کار فراهم آورد.
وزیری راد با اشاره به تأثیر زیاد حضور مراکز مشاوره کسب و کار در توسعه اشتغال تأکید کرد: باید مراکز مشاوره با روشهای موثر و با کمک از اصحاب رسانه، حضور خود را در جامعه پر رنگ نموده و مردم را به سمت انجام مشاوره های ایجاد کسب و کار و در نهایت توسعه اشتغال و کارآفرینی هدایت و تشویق نمایند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به لزوم کاهش دخالت بخش های دولتی در این موضوع تصریح کرد: تخصص گرایی و نگاه ویژه به نخبگان جامعه و همچنین ارائه راهکارهای موثر در حل معضل بیکاری باید از مشخصه های مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی باشد.
وی همچنین اظهار داشت: الگوبرداری صحیح از صنایع موفق و مطرح کشور و با انجام بازدیدهای مستمر و نشست با کارآفرینان موفق ملی که در عرصه های بین المللی نیز مطرح هستند، می تواند گره گشای مشکلات رشد کارآفرینی استان قم باشد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر