استقبال مردم ومسئولان از ایستگاه پویش چشم به راهیم دراستان قم چشمگیر بوده است

سپهر اقتصاد-مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام استقبال مردمی از برپایی ایستگاه پویش چشم به راهیم در آزادراه قم- تهران عنوان کرد: حضور مسئولان کشوری و استانی درایستگاه پویش چشم به راهیم استان قم واقع در کیلومتر ۴۵ لاین غربی آزادراه قم- تهران مستمر و تاثیر گذار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، محمد پورتیموری، مدیر این اداره کل عنوان کرد: استقبال مردمی از برنامه‌های ایستگاه پویش چشم به راهیم استان قم چشمگیر بوده است.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: ایستگاه پویش چشم به راهیم استان قم، واقع در کیلومتر ۴۵ لاین غربی آزادراه قم- تهران، مجتمع خدماتی- رفاهی ارشیا، به‌صورت همزمان با دیگر ایستگاه‌های این پویش ملی در سراسر کشور و با حضور مقام عالی وزرات راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و...، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

پورتیموری اضافه‌کرد: طرح پویش چشم به راهیم، در سومین سال برپایی، با تمرکز بر ارتقا فرهنگ سرنشینان خودرو، از روز ۲۷ اسفندماه سال گذشته، فعالیت خود را در سطح راه‌های برون‌شهری آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اجرای برنامه‌های موضوعه خواهد پرداخت.

وی هدف غایی از برپایی ایستگاه‌های پویش، را افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای دانست و تصریح‌کرد: با عنایت به رصد و پایش مستمر حوادث جاده‌ای ، به‌ویژه طی ایام مناسبتی سال، عامل اصلی ۷۰ درصد از سوانح جاده‌ای خطای انسانی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ادامه‌داد: نظر به بررسی عوامل اصلی حوادث جاده‌ای که منشا آنها خطای انسانی، بویژه خواب آلودگی و حواس پرتی راننده، است، نسبت به برپایی ایستگاه‌های پویش چشم به راهیم در طول راه‌های کشور و مجاورت اماکن خدماتی بین راهی اقدام شد.

محمد پورتیموری ضمن تأکید مجدد بر ضرورت استراحت رانندگان بعد از هر دو ساعت رانندگی مستمر، گفت: با توجه به تمهیدات به عمل آمده، فضایی مفرح با مخاطب عام، شامل برنامه‌های اجرای سرود زنده، برگزاری مسابقات ویژه کودکان و بزرگسالان، تجهیزات بازی (دارت، فوتبال‌دستی، پرتاب حلقه و...) جهت جلب و انتقال داده‌های پیام‌های ترافیک جاده‌ای در ایستگاه‌های پویش ملی چشم به راهیم فراهم گردید.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که همه روزه در ایستگاه‌های پویش انجام‌می‌شود، برنامه رادیویی صدای راهبران است که به‌صورت زنده و در محل برپایی ایستگاه از ساعت ۱۰ لغایت ۱۱.۳۰ صبح به اجرای برنامه می‌پردازد.

پورتیموری از جمله برنامه‌های صدای راهبران که همه روزه در ایستگاه‌های پویش چشم به راهیم اجرا می‌شود به گفتگوی زنده با مردم و مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: از آغاز طرح پویش، طی ده روز گذشته، شاهد حضور معاون حمل‌ونقل، مدیر کل دفتر مسافر سازمان متبوع، فرمانده و جانشین پلیس راه استان و رؤسای پاسگاه‌های پلیس راه استان، فرمانده بسیج ادارات استان (حوزه حضرت رسول ص)، مدیر کل، معاونین و رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و...بوده‌ایم که با استقبال مردمی مواجه شد.

وی افزود: حضور مجری و گزارشگر توانای ورزش فوتبال کشورمان، آقای جواد خیابانی در ایستگاه پویش چشم به راهیم استان قم، از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال مردمی در محل ایستگاه روبه‌رو شد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروزی را فرصتی مغتنم در راستای اشاعه فرهنگ دینی دانست و خاطر نشان ساخت: با توجه به این مهم، ایستگاه پویش چشم به راهیم در مجاورت مسجد الاجتهاد برپا شد تا هم‌وطنان روزه‌دار و دیگر عزیزان مسافر، بتوانند نمازهای یومیه را به جماعت و در مسجد برگزار کنند.

محمد پورتیموری توزیع بسته‌های افطاری در بین روزه داران را از دیگر برنامه‌های هرروزه ایستگاه پویش دانست و گفت: اجرای سرود به‌صورت زنده توسط گروه‌های مشهور، برگزاری مسابقات مفرح و شاد و اهدا جایزه به برندگان (حضوری و پیامکی) و... از دیگر برنامه‌های این پویش مردمی است.

وی بهره مندی از نمادهای آیینی، به‌منظور پویایی فرهنگ ملی را از بخش‌های مورد استقبال در ایستگاه پویش دانست و تصریح‌کرد: حضور هرروزه و اجرای برنامه‌های جذاب و آموزنده توسط نمادهای آیینی کشورمان یعنی عمو نوروز و حاجی‌فیروز، از دیگر برنامه‌های ایستگاه پویش چشم به راهیم استان قم است که مورد استقبال خوب حاضران به‌ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

پورتیموری در خاتمه ضمن اشاره مجدد به نام و شعار پویش، یعنی،، چشم به راهیم،، یادآور شد: با توجه به نقش سرنشینان خودرو در جلوگیری از وقوع حوادث جاده‌ای، از تمامی همراهان سفر درخواست می‌شود بر ضرورت استراحت ۱۵ دقیقه‌ای بعد هر دو ساعت رانندگی تأکید و در صورت تخطی راننده از مقررات رانندگی نسبت به راهنمایی وی اقدام و متذکر وضعیت شوند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر