اشتغال مولد برای یک‌سوم زندانیان قم ایجاد شد

سپهر اقتصاد- مدیرکل زندان‌های قم با اشاره به برنامه‌های جاری در راستای اشتغال مولد، گفت: یک‌سوم زندانیان این استان در داخل زندان یا در کارگاه‌های وابسته مشغول اشتغال و درآمدزایی هستند.


اشتغال مولد برای یک‌سوم زندانیان قم ایجاد شد

علی‌اصغر رنجبردرگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: اشتغال مولد و درآمدزایی اولویت و رویکرد مسئولان قم در خصوص زندانیان است و هم اینک آنان بخش مهمی از هزینه‌های خانواده خود را از طریق مشاغل مفید تامین می‌کنند.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه اشتغال مولد به‌زودی یک خط تولید موتورسیکلت در یکی از زندان‌های استان راه‌اندازی می‌شود که در فاز نخست آن ۵۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

رنجبر ادامه داد: امور زندان‌های استان قم مسیری را دنبال می‌کند تا با توانمند کردن افراد در بند، آنان بعد از آزادی بتوانند زندگی عزتمندانه‌ای در پیش گرفته و گذشته خود را جبران کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قم، خاطرنشان کرد: تمام منافع و درآمدهای حاصل از مددجویان و زندانیان به‌حساب زندانی و خانواده‌های آنان واریز می‌شود و زندان هیچ منفعتی از اشتغال زندانیان ندارد.

رنجبر با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان، تصریح کرد: هم اینک یک مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در اداره‌کل زندان‌های قم فعال است که تامین مربی مهم‌ترین چالش این مرکز است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی جاری در زندان‌های استان، بیان داشت: طی دو سال گذشته با راه‌اندازی ۲ مدرسه قرآنی، حدود ۵۰۰ زندانی مشغول آموزش و یادگیری معارف و مفاهیم مختلف قرآنی شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: در تمام مؤسسات کیفری، بازداشتگاه‌ها، کانون‌های اصلاح و تربیت و غیره اقدامات متنوع بهسازی در حال انجام است.

رنجبر خاطرنشان کرد: در راستای توسعه اقدامات فرهنگی و ورزشی به‌زودی یک سالن ورزشی در یکی از زندان‌های استان احداث می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر