انتقاد مدیرعامل شرکت توزیع برق قم از پرمصرفی ۲۴هزار مشترک خانگی

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم، با بیان اینکه ۲۴ هزار مشترک خانگی در این استان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، گفت: از این تعداد بیش از یکهزار و ۱۱۸ اشتراک فراتر از دو برابر الگو، مصرف می‌کنند.

مهدی آهنین‌پنجه در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان قم با حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشترکان پرمصرف جریمه می‌شوند، افزود: خط قرمز وزارت نیرو خاموشی مشترکان خانگی است، بر همین اساس خاموشی‌ها به سمت صنعت، کشاورزی، اداری و... سوق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد مشترکان خانگی قم در چهار ماه گرم سال پرمصرف هستند، خاطرنشان کرد: مشترکان پرمصرف خانگی در سایر ماه‌های سال نیز ۳۸ درصد هستند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های تعیین شده  برای مصرف انرژی صنایع گوناگون و کشاورزی پرداخت و گفت: به منظور کاهش مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات نیز قرار شده است، با دستور استاندار تغییر کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بر روی ۹۹ درصد نیروگاه‌های کشور در سال جاری تعمیرات اساسی صورت گرفته است و وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۰۰ برنامه در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع در دستور کار قرار داده است، گفت: هیات‌ وزیران نیز پیشنهاد وزارت نیرو، مبنی بر حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در روزهای گرم سال را تصویب و ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات‌ وزیران ادارات مکلف به کاهش مصرف ۳۰ درصدی برق در ساعات اداری  و ۶۰ درصدی پس از پایان ساعت کاری شدند، افزود: این کار را شروع کردیم و نخستین اخطار به اداراتی که این مصوبه را رعایت نکردند، داده شده است.

در زمینه انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری انجام شود

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نیز در این جلسه، بر لزوم استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر برای رفع کمبود برق در کشور تاکید کرد و گفت: کم هزینه ترین و مناسب ترین نوع انرژی متناسب با شرایط آب و هوایی  استان قم انرژی خورشیدی است که باید در این زمینه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر