اولین پارک مهارت و کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود

سپهر اقتصاد- رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم گفت: اولین پارک مهارت و کارآفرینی و طرح خادم‌یاران مهارت در پاسخگویی به منویات مقام معظم رهبری و نقش‌آفرینی حضور حداکثری مردم این استان در صحنه اقتصاد و تولید به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

محمدرضا فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اهمیت ایجاد بسترهای لازم جهت کشف و پرورش استعداد افراد در رشته‌های فنی، افزود: در این پارک که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم فعالیت خود را شروع خواهد کرد، رشته‌های پرتقاضا مبتنی بر نیازهای روز و آینده صنعت استان و کشور بر محور توانمند سازی جوانان استان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از پایه‌های اصلی توسعه جوامع بشری رشد اقتصادی است و آن نیز در گرو رونق تولید محقق می‌شود، گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی با رویکرد مردم محوری می‌تواند یکی از شاخص‌های مشارکت آنان در اقتصاد باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ادامه داد: از سوی دیگر مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است که دراین راستا باید فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

به گفته وی، ازآنجایی‌که به‌منظور پرورش نسلی کارآمد و پویا باید مسیرهای افزایش مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان را گسترش داد، بنابراین رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سطح تولید به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته است که در این میان توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

فاضلی افزود: امروزه مهارت‌آموزی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است و باید بدانیم دانش‌محوری به‌تنهایی قادر به رونق تولید نیست و رویکرد مهارت‌محوری و مهارت‌آموزی برای کلیه اقشار به‌ویژه جوانان است که زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌بخشد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به‌کارگیری استعدادها و توانمندسازی مهارتی مردم و به‌ویژه جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.

وی یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با رسالت تربیت نیروی متخصص متعهد در صدد تدوین برنامه‌های حضور حداکثری مشارکت مردم و به‌خصوص جوانان دانشگاهی در عرصه صنعت است و ما همچون سال گذشته ضمن تقویت برنامه‌های آموزشی کارگاهی هم در توانمندسازی مهارتی نقش ایفا کرده و هم به هدایت جوانان جهت ورود به بازار کار و صنعت و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی اهتمام خواهیم داشت.

وی همچنین بیان داشت: سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۲ آموزشکده دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم در ۱۹ رشته مهارتی مشغول تحصیل هستند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر