برترین‌های صنعت چوب استان قم معرفی شدند

سپهر اقتصاد-نهمین همایش فعالان صنعت چوب استان با معرفی افراد برتر در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نهمین همایش صنعت چوب استان که با حضور مسئولان، تولید کنندگان و صنعتگران این عرصه در مجتمع ونوس برگزار شد از ۱۰ برگزیده این صنعت در عرصه‌های مختلف تجلیل و قدردانی شد.

گلاب گیران، رئیس اتحادیه درودگران در این همایش با اشاره به عملکرد ۲ ساله این صنف، تامین مواد اولیه را مهم‌ترین دغدغه‌های صنعتگران چوب استان دانست و گفت: واردات چوب و مواد اولیه به دلیل هزینه بالا برای فعالان این صنعت به صرفه نیست.

رئیس خوشه مبلمان قم هم در این همایش به جایگاه ویژه تولید مبل استان قم در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به حمایت‌های دولت و بخش خصوصی مبتنی بر توسعه و توانمندسازی فعالیت‌های زمینه در گردش این صنعت ضروری است.

ولی با بیان اینکه وضعیت فعلی صادرات مبلمان قم متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان نیست گفت: حضور فعال در بازار‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، کمک زیادی به ارتقاء سطح تولیدات صادراتی استان دارد که به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد چرا که برای رونق صنعت چوب چاره‌ای جز جذب بازار‌های بین‌المللی نیست.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت ۱۴ تجمع کسب و کار در حوزه صنعت مبلمان کشور گفت: استان‌های تهران، قم، همدان و گلستان از استان‌های فعال این حوزه هستند که تولید محصولات چوبی و مبلمان دو استان تهران و قم از کیفیت بالاتری برخوردار است.

طهمورث لاهوتی افزود: در تجمعات کسب و کار، مجموعه اقدامات نرم‌افزاری برای بالا بردن سطح توانمندی صنعتگران به منظور توسعه و افزایش بازار صادراتی انجام می‌شود.

وی استان قم را با توجه به اقدامات انجام شده و شهرک تخصصی صنعت چوب از استان‌های پیشرو در این حوزه دانست و گفت: به نظر می‌رسد با تلاش مضاعف در بخش صادرات و توسعه بازار هدف شاهد رشد اقتصادی صنعتگران چوب و مبلمان قم باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در ادامه ابراز داشت: مجموعه مدیریت استان با حضور میدانی مستمر در واحدهای تولیدی، از فعالان تولید و اشتغال در عرصه‌های مختلف تسهیلات، مالیات، تعرفه‌ها و غیره حمایت می‌کند.

اکبر غلامیان با تاکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های مغفول و پنهان قم، گفت: با عبور از کارهای پراکنده و تشکیل کنسرسیوم‌ها، می‌توانیم همان موفقیت‌هایی که در صنعت کفش کسب کردیم در حوزه چوب و صنایع وابسته هم رقم بزنیم.

وی کفش، فرش و چوب و مبلمان را سه صنعت دارای مزیت قم نام برد و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی این استان باید زمینه تشکیل کنسرسیوم‌ در بین این واحدهای صنفی را فراهم کند.

غلامیان گفت: صنعت پوشاک با ایجاد ۱۰ هزار شغل یکی از صنایع برتر قم است که برای رونق آن، احداث مجتمع تخصصی پوشاک در شهرستان کهک در حال احداث است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم نیز تأمین مواد اولیه و نقدینگی را دو چالش اصلی فعالان صنعت چوب و مبلمان یاد کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده زمینه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی چوب و مبلمان فراهم‌ شده‌است.

اکبر ابدالی تصریح کرد: همچنین درخصوص تأمین مواد اولیه نیز برنامه‌های امیدبخشی در سطح کلان در حال انجام است که آثار آن به‌تدریج نمایان می‌شود.

وی با اشاره به مغفول ماندن صنعت چوب و مبلمان قم، گفت: مشکل کنونی این صنعت در قم عدم برندینگ و معرفی این صنعت در عرصه ملی و بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص مباحث مربوط به مالیات نیز ظرفیت‌های خوبی در راستای رونق تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیش‌بینی‌ شده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر