بهره‌برداری از ۶۱ طرح کشاورزی قم در دهه فجر انقلاب اسلامی

سپهر اقتصاد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۱ طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی استان با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد رضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم به افتتاح ۶۱ طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر اشاره کرد و گفت: با افتتاح طرح‌های مورد نظر، برای یک‌هزار و ۷۴۷ نفر به صورت مستقیم در بخش روستایی و کشاورزی استان اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌های آب و خاک، آبیاری کم فشار و پرفشار، سامانه‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنات، هشت طرح دامی، پنج طرح صنایع تبدیلی و غذایی، هشت پروژه باغبانی و گلخانه‌ای، سه طرح تحقیقاتی و ترویجی و یک بهره‌برداری عشایری از جمله این طرح‌هاست.

حاجی رضا گفت: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده یکی از مأموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأمین امنیت غذایی همراه با رشد تولید است که در این راستا تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سلامت غذایی نیز وظایفی بر عهده دارد که امیدواریم در ایام الله دهه فجر بتوانیم بخشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های این سازمان را معرفی کنیم.

وی افزود: مسئولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است که ضمن برگزاری جلسات و هماهنگی با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها برنامه‌های متنوعی با محوریت روستا‌ها و عشایر استان در این دهه برگزار خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر