بیش از ۲۲ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف قم ایجاد شد

سپهر اقتصاد- رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در دوسال گذشته، با صدور هشت هزار و ۹۸۴ پروانه صنفی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۹ هزار میلیارد ریال، ۲۲ هزار و ۴۶۱ فرصت شغلی در بخش اصناف قم ایجاد شد.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: همچنین در این مدت ۴۰ انتخابات صنفی برای انتخاب مسئولان اتحادیه‌های استان برگزار و همچنین در مورد قیمت گذاری ۳۱ مورد کالا بر اساس منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تصمیم‌گیری شده‌است.

وی افزود: اصناف در قم به دلیل زائرپذیر بودن استان و نیاز به وجود انواع بخش‌های تولیدی و خدماتی برای تسهیل سفر زائران گرامی و همچنین ارائه خدمات لازم به مردم شریف ساکن در استان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با اتاق اصناف استان دارد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان یکی از ظرفیت‌هایی است که از طریق آن تلاش می‌کنیم از فعالان بخش اصناف استان حمایت کنیم و در این رابطه طی دو سال گذشته یکهزار و ۵۶۵ مورد پرونده برای دریافت ۲ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸ و سایر موارد به بانک‌های عامل، معرفی شده‌است.

ابدالی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد قابل قبول ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۳ جلسه با ۷۸۰ مصوبه با حضور اعضا ستاد برگزار شد که تاکنون ۶۴۲ مصوبه آن اجرا شده که نشان از تحقق ۸۲ درصدی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان دارد.

وی بیان داشت: از جمله دلایل اجرا نشدن برخی از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم، لزوم تصمیم گیری کلان و کشوری در خصوص موارد مطرح شده‌است که در این رابطه نیز مسئولان استان با انجام مذاکرات لازم با مجموعه‌های مرتبط در سطح ملی پیگر حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان هستند.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر