تامین زیرساخت‌های انرژی روستاهای قم در دستور کار است

سپهر اقتصاد-- استاندار قم توسعه متوازن شهرستان‌های قم را امری ضروری دانست و گفت: تامین پایدار زیرساخت‌های انرژی و آب شرب بخش‌های روستایی در دستور کار مسوولان است.

به گزارش  روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری بخش مرکزی، ضمن دریافت مسائل اولویت‌دار این بخش، بر ضرورت اقدام جهادی مسوولان با بهره‌گیری از اختیارات قانونی جهت تسریع در حل این مشکلات تاکید کرد.

وی اضافه کرد: باید با تکمیل انتقال آب به روستاهای بخش مرکزی زمینه بهره‌مندی روستاییان از آب آشامیدنی سالم و با کیفیت فراهم شود.

وی بهره‌برداری از معدن سنگ کوه سفید را نیز مورد توجه قرار داد و ادامه داد: متولیان این معدن باید سهم قانونی روستای هم‌جوار را در راستای محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت کنند.

شاهچراغی محرومیت‌زدایی از روستاها و نواحی و ایجاد اشتغال را دارای اولویت دانست و افزود: حضور مسوولان در بین مردم گام نخست در درک و فهم مشکلات می‌باشد و ارائه راهکار و برنامه‌ریزی عملیاتی برای حل مسائل شهروندان در مرحله بعد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به زمان‌بندی اجرای مصوبات، خاطرنشان کرد: این مصوبات توسط تیمی در استانداری برای اجرا در زمان‌بندی مشخص شده پیگیری خواهد شد.

وی گفت: تمرکز مجموعه دولت در استان قم بهره‌گیری از صندوق توسعه استان در سال ۱۴۰۱ برای محرومیت‌زدایی از شهرهای تابعه می‌باشد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان قم، گفت: باید توسعه زیرساخت‌های انرژی نیز با توجه به طرح‌های مسکن در دستور کار قرار بگیرد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی با بیان این‌که در زمینه تامین پایدار برق در دوره اوج مصرف در سطح ملی دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: پیگیر تامین برق مورد نیاز استان از وزارت نیرو هستیم.

وی گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را نیز از وظایف دولت دانست و خواستار اهتمام مدیران در این راستا شد.

طرح مسکن روستایی، اصلاح نقاط حادثه خیر، توسعه و بهبود آنتن دهی خطوط تلفن همراه، مسائل حوزه کشاورزی، دامداری و صنعت، توسعه اماکن درمانی و رفع مشکلات سالن‌های ورزشی بخشی از مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

استاندار قم همچنین در دیدار خانواده معظم شهید حسین باکمال، اخلاص و ایثار شهدا را الگوی مسوولان و مردم دانست و گفت: مدیران باید با تلاش مضاعف و گام برداشتن در مسیر حل مشکلات مردم دین خود را به این بزرگواران ادا کنند.

استاندار قم با حضور در بخش مرکزی، ضمن سرکشی و بررسی پروژه آب‌رسانی دهستان قمرود واقع در آزادراه قم-گرمسار و بازدید از روستای جعفرآباد مسیله، با حضور میدانی در روستای کوه سفید قم، مشکلات مبتلابه معدن کوه سفید را مورد بررسی قرار داد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر