تسهیلات ویژه اداره کل امور مالیاتی قم برای بدهکاران مالیاتی

سپهر اقتصاد- مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: مودیان مالیاتی بدهکار تا تعیین تکلیف پرونده خود در مراجع قضایی می‌توانند با وثیقه ملکی فعالیت خود را ادامه دهند و امور مالیاتی نیز مجاز به انجام اقدام اجرایی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل امور مالیاتی استان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تسهیلات ویژه سازمان مالیاتی برای واحد‌های تولیدی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح مودیان مالیاتی بدهکار تا تعیین تکلیف پرونده خود در مراجع قضایی می‌توانند با وثیقه ملکی فعالیت خود را ادامه دهند و امور مالیاتی نیز مجاز به انجام اقدام اجرایی نخواهد بود.
حسین نیروبخش افزود: همچنین صنعتگران و تولیدکنندگان بدهکار می‌توانند از شرایط تقسیط بدهی تا ۳۶ ماه و بخشودگی جرایم ماده ۱۶۹ استفاده کنند. وی با اشاره به تحقق کامل درآمد‌های مالیاتی در ۸ ماهه اول امسال گفت: از ابتدای امسال درآمد‌های مالیاتی، بدون اعمال فشار و ایجاد محدودیت محقق شده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان افزود: سال گذشته درآمد‌های مالیاتی استان ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات ۱۲ طرح صنعتی و کشاورزی بررسی و برای رفع آن‌ها دستورات لازم صادر شد. معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در حاشیه این جلسه، مسائل تامین اجتماعی، مالیاتی و بانکی را از مهم‌ترین مشکلات این واحد‌ها اعلام کرد و گفت: با موافقت ستاد تسهیل مقرر شد تا دستگاه‌های مربوطه برای حل مشکلات این واحد‌ها اقدام کنند. عبدالرضا شاملی افزود: در این جلسه همچنین ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش برای طرح‌های صنعتی و هفده میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کشاورزی اختصاص یافت. وی گفت: با تخصیص این اعتبارات، اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در این واحد‌های صنعتی و کشاورزی تثبیت خواهد شد.
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.