تشکیل پرونده  ۱۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه تعهد این استان در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال فعالیت دولت سیزدهم، احداث ۶۳ هزار واحد بوده است گفت: تاکنون در مورد ۳۸ هزار و ۶۵۲ واحد تخصیص پیمانکار شده، با احتساب ۱۷ هزار واحدی که در بافت‌های فرسوده، قرار دارد، برای حدود ۵۵ هزار واحد اقدام شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی که در شورای اداری استان قم سخن می گفت در ادامه همچنین تشکیل پرونده بانکی برای ۱۰ هزار واحد را مورد توجه قرار داد و گفت: در مناطقی مانند طایقان و اسلام‌آباد فراتر از تعهد استان عمل کردیم، و چهار هزار نفر از متقاضیان از طریق قرعه‌کشی مشخص شدند.

وی در بخشی سخنان با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به ساختمان‌های با وسعت بیش از پنج هزار متر مربع، که از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نیستند، جمع‌آوری شده گفت: از بین ۹۰ دستگاه اجرایی که انتظار پاسخگویی داشتیم، فقط ۲۲ دستگاه پاسخ دادند که از این تعداد ۱۳ دستگاه فاقد پیوست اطلاعات است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون از میان بناهای مسکونی، فرهنگی و اداری ناایمن استان، اطلاعات مربوط به ۲۰ ساختمان که وضعیتشان نسبت به بقیه وضعیت وخیم‌تر است، در اختیار قرار دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر