تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای در استان قم 

تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای در استان قم 

سپهر اقتصاد-رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اعلام کرد: درراستای جلوگیری از تضییع حقوق وتسریع و تسهیل درارائه خدمات سفر به کاربران جاده ای طی ایام سفرهای اربعین حسینی ع و دهه پایانی ماه صفر، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای ( ماده 12) از 27 مرداد لغایت 27 شهریوماه تشکیل می شود


به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی استان قم، حمزه مینا پور، رئیس اداره حقوقی این اداره کل از تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای طی ایام سفرهای اربعین حسینی ع خبرداد.
وی درتکمیل این خبر افزود: با عنایت به درپیش بودن سفرهای اربعین حسینی ع و دهه آخر ماه صفر( ایام شهادت امام رضا ع)، که ضرورت نظارت بر نحوه اراده خدمات دربخش حمل ونقل جاده ای را دوچندان میکند، نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای ( اعم از مسافر و کالا) از27  مرداد جاری اقدام  شد.
مینا پور توضیح داد:استقبال گسترده زائران طی ایام سفرهای اربعین حسینی ع ، از ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای، ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق و تسریع و تسهیل درارائه خدمات سفر به کاربران را بیش از هرزمان دیگری نموده است.
وی ادامه داد: به همین منظور، درقالب طرحی مستمر، نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل جاده ای، اقدام و به طور شبانه روزی تخلفات استعلامی رصد و درصورت احراز، نسبت به اعمال قانون اقدام می شود.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دربخش دیگری از اظهارات خود گفت: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای از 27 مردادماه تشکیل و تاتاریخ 27 شهریورماه جاری به ادامه وظیفه خواهد پرداخت.
حمزه مینا پور عمده تخلفات استعلامی درحوزه حمل ونقل جاده ای طی ایام سفرهای اربعین را متعلق به حوزه حمل ونقل مسافر دانست و تصریح کرد: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای، وظیفه بررسی تخلفات استعلامی درهر دو حوزه حمل ونقل جاده ای را به عهده دارد.
وی اضافه کرد: غالب تخلفات استعلامی دربخش حمل ونقل مسافر شامل : گرانفروشی بلیط، ایجاد بازار سیاه، عدم صدور صورت وضعیت، عدم ارائه خدمات مناسب، سرویس مسافر درخارج از پایانه، عدم رعایت شئونات اسلامی، عدم تجهیز خودرو به ملزومات ایمنی( کمربند و چکش ایمنی، کپسول اطفا حریق، سالم نبودن شیشه ها، آج نامناسب لاستیکها، نقصان درمدارک و اسناد حمل ونقلی و...) است.
 میناپور درادامه یادآور شد: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای می توانند پس از وصول و یامشاهده تخلفات موضوعه، ضمن حضور درمحل، بلافاصله به تخلفات استعلامی رسیدگی و درصورت احراز، نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.
وی با اعلام استقرار شبانه روزی اعضای کمیسیون ویژه درپایانه مسافری کوثر شهرستان قم اظهار کرد: کاربران گرامی درصورت مشاهده هرنوع تخلف می توانند جهت اطلاع، درمحل دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم  درپایانه مذکور حضور یابند.
میناپور افزود: همچنین سامانه تلفن  گویای 141 مرکز مدیریت راهها درتمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و ... کاربران محترم است.
وی درخاتمه ضمن تشکر از همکاری انجمن های صنفی، شرکتهای حمل ونقل جاده ای ، رانندگان بخش ناوگان عمومی و همچنین همکاران اداره کل متبوع بر تکریم زائران و دیگر کاربران جاده ای تاکید و ابراز امیدواری نمود با رعایت مقررات و اجرای قوانین موضوعه، شاهد سفرهایی ایمن و ارائه خدماتی درخور به کاربران گرامی خواهیم بود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر