تشکیل ۱۲ هزار پرونده تخلف تعزیراتی در سال گذشته در قم

سپهر اقتصاد- مدیرکل تعزیرات حکومتی قم: در یکسال گذشته بیش از ۱۲ هزار پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛تشکیل ۱۲ هزار پرونده تخلف تغزیراتی در سال گذشته در قم مدیرکل تعزیرات حکومتی در نشست با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: این پرونده‌ها در حوزه کالا و خدمات قاچاق بهداشت و درمان بوده است.
ریاضی با بیان اینکه برای ۹۸ درصد از این پرونده‌ها حکم قضایی صادر شده خاطرنشان کرد: برای متخلفان ۶ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال جزای نقدی درنظر گرفته شده و ۷۰ درصد از این موارد به شعبه اجرای احکام فرستاده شده است.
وی کم فروشی، گرانفروشی و احتکار و قاچاق را بیشترین تخلفات تعزیراتی عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ پرونده عمدتا گرانفروشی برای نانوایی‌های مختلف استان تشکیل شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی علت آمار بالای تخلفات در واحد‌های نانوایی را ثابت ماندن بهای نان و افزایش هزینه‌های واحد نانوایی عنوان کرد و گفت: در طول یک سال گذشته شاهد افزایش بهای آب، برق، گاز، نرخ دستمزد کارگران نانوایی و بسیاری از موارد دیگر بوده ایم که با ثابت ماندن بهای نان فشار زیادی بر صاحبان این واحد‌ها وارد کرده است.
ریاضی با بیان اینکه هرگونه افزایش نرخ نان باید براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باشد خاطرنشان کرد: هیچ واحد صنفی نباید خودسرانه دست به تغییر قیمت بزند و در صورت ارتکاب چنین تخلفی با برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی روبرو خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در ادامه به تعدادی از پرونده‌های سنگین تعزیراتی در استان اشاره کرد و گفت: در طول یک ماهه گذشته تریلی حامل محصولات لبنی با ۶۵ میلیارد ریال قاچاق جاساز شده توقیف شد.
ریاضی با بیان اینکه در این تریلی پارچه، کیف و کفش و... قاچاق حمل می‌شده گفت: در این پرونده ضمن توقیف کالا‌ها شخص متخلف به پرداخت ۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی و همچنین ضبط تریلی به نفع دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، احتکار و ... با سامانه ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر